Isnin, 18 Januari 2021

MB 152 : Menu Tengah Hari Isnin

 Salam bertani


Inilah menu makan tengah hari wak hari ini


Ikan terubuk bakar balut daun kunyit
Bakar gunakan kuali ajaib.


Jantung pisang benggala rebus.

Salam bertani.

27 ulasan:

  1. nampak menu kampung yg menyelerakan..

    BalasPadam
  2. Gandingam yang mantop tu Wak...mana nak cari jantung pisang ni. Terliur la pulak. Pandai wife Wak rebus jantung pisang.. Putih & tak birat lebam. Ada petua boleh kongsikan.. Hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jantung pisang benggala dan jantung pisang nipah tak birat lebam apabila direbus. Yang biasa jual di pasar tu jantung pisang berangan, memang akan birat kalau direbus.

      Padam
  3. aduhai, wak. sungguh sedap lauk gini.
    saya sememangnya x pandai rebus jantung pisang, wak.
    tak menjadik!

    BalasPadam
  4. Sangat menyelerakan wak ada ulam jantung pisang dengan ikan bakar tu. Cicah sambal kicap..perghhh

    BalasPadam
  5. Ikan terubuk bakar memang beshhh! Kalau saya, tambah lagi satu, air asam. Hehe..

    BalasPadam
  6. jantung pisang masak rebus!!! my febret ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

    BalasPadam
  7. Harum aroma ikan terubuk bakar balut daun kunyit tu.

    BalasPadam
  8. Allahu Akhbar sedapnye wak. Ulam Dan ikan terubuk pulak tu.

    BalasPadam
  9. Lamanya tidak makan ikan terubuk.

    BalasPadam
  10. jantung pisang cicah airgaram sedapppnya

    BalasPadam
  11. Aduh Wakkk..sedapnyaa jantung pisang tuuu...

    BalasPadam
  12. Aduhhh....jantung pisang sambal belacan pun dah cukup membuka selera makan

    BalasPadam
  13. Makanan sehat wak..bakar dan rebus tetap menyelerakan.

    BalasPadam
  14. jantung pisang tuuu sedappp cicah budu
    saya tak pernah makan ikan terubok ni

    BalasPadam
  15. ikan terubuk sedapnya !! biarla banyak tulang pun..
    sedapppp !!

    BalasPadam
  16. uihh menu ni..amat menyelerakan..wak! dapat kat ayah saya..mgadap meja mknn lama ni gamaknye hahaa ^_^

    BalasPadam
  17. Jantung pisang tu yang mengancam..

    BalasPadam