Ahad, 31 Januari 2021

Bulan Dan Lampu Jalan

 Salam bertani

Malam ini kira-kira pukul 11 malam,semasa nak menutup pintu pagar wak terpandang bulan mengambang penuh. Malam 18 Jamadilakhir 1442H. Wak ambil hp cap ayam wak dan menjepret bulan dan lampu jalan di hadapan rumah. Inilah hasilnya.


Bulan dan lampu jalan


Bulan 18 JAK 1442H


Lampu jalan


Bulan tidak dipagari bintang


Lampu jalan di hadapan rumah.

Salam bertani


21 ulasan:

  1. Bintang sembunyi di balik awan.

    BalasPadam
  2. sesekali rasa seram pulak tengok gambar jalan tu wak hehe

    BalasPadam
  3. Terus SA teringat lagu Malam Bulan Di Pagar Bintang P Ramlee

    BalasPadam
  4. Tenang ja kan Wak pabila malam menjelma diri. hehe

    BalasPadam
  5. Jalan tu nmpk sunyi betul wak. Terbayang2 benda lain plak, hihi

    BalasPadam
  6. Jalan depan rumah wak tu, sesuai untuk jogging, wak. :)

    BalasPadam
  7. Kamera hp have have ni... kalau uncle ambik gambar bulan mesti tak nampak... hehe

    BalasPadam
  8. kebelakangan ni dah jarang tengok bulan sebab asal malam je mesti hujan.

    BalasPadam
  9. Walau berpijak di bumi mana, kita semua masih manatap bulan yang sama. Tapi lampu jalan tak sama la.. Hihihi.
    Cuma yang saya perasan, sekarang bintang sudah tidak selebat dulu

    BalasPadam
  10. Sunyi jalan depan rumah wak..

    BalasPadam
  11. Tenang je kawasan rumah wak..dimalam hari :)

    BalasPadam
  12. Cantik kejadian bulan penuh. hampir serupa dengan lampu. beza warnanya. seram pulak tengok gambar kat jalan tu.

    BalasPadam
  13. sekilas tgok, lbih kurang je la chya lmpu dgn bulan tu

    BalasPadam
  14. bestnyaaa suasana malam ni.... sukaaaa

    BalasPadam
  15. Hahahaha mana lampu mana bulan ek Wak hahahaa

    BalasPadam
  16. tapi gambar bulan tu dipagari (baca: dihiasi) pagar rumah wak..hahahhaha

    BalasPadam
  17. Sama2 bersinar I dah.. tentu sekali bulan tu lagi cantik tgk live

    BalasPadam
  18. Hehe bulan dengan lampu jalan tu nampak macam sama je. Sekali imbas pandang macam tu

    BalasPadam