Isnin, 29 Mac 2021

MB 159 : The China News Photography Gold Medal Award

 Salam bertani

Pengorbanan Wanita


"On my shoulders is responsibiliti,
I hold hope in my arms"

Salam bertani.


23 ulasan:

  1. macam-macam perasaan yang wujud tatkala menatap foto ini... kasih ibu

    BalasPadam
  2. Dia Wanita..

    🎼Bagai pohon tegak berdiri
    Sentiasa kau tahan diuji
    Bagai sungai yang terus mengalir
    Pengorbanan tetap tak pernah berakhir

    🎶🎶
    Wanita....
    Engkau bulan engkau juga suria
    Wanita...
    Keranakeistimewaanmu
    Terpikul segala amanah di bahumu

    🎵
    Demi kebahagiaan semua
    Api kau genggam menjadi bara
    Jasad lebur
    Semangat tak luntur
    Wanita mithali engkaulah..

    🎼
    lagu : by Salamiah Hassan

    lirik : Habsah Hassan


    BalasPadam
  3. asa wanita menanggung amanah

    BalasPadam
  4. Di seluruh dunia, pengorbanan seorang wanita tiada tandingannya

    BalasPadam
  5. tapi mana suaminya? kalau semua perempuan nak kene gendong dan korbankan saya berharap boleh tolong sama bawa beban itu... tapi memang ada kebanyakan negara semua perempuan lelakinya entah mana

    BalasPadam
  6. pernah baca satu artikel, di China, mereka yg tinggal di pendalaman, suami2 pergi bekerja di kilang2 di bandar2, jauh dari kampung, isteri2 yg tinggal mengurus keluarga & kebun2..pengorbanan utk kehidupan yg lebih baik..

    wanita itu kuat!

    BalasPadam
  7. jangan pandang ku sebelah mata...hanya kerana aku wanita...

    BalasPadam
  8. Begitulah pengorbanan seorang mak😭😭

    BalasPadam
  9. itulah pengorbanan seorang ibu kan :)

    BalasPadam
  10. Sekeping gambar, seribu cerita!

    BalasPadam
  11. Kita doakan semoga dipermudahkan urusan ibu dan anak ini.

    BalasPadam
  12. Deep betul ayatnya. Macam tu lah pengorbanan ibu-ibu semua..

    BalasPadam
  13. Wanita walau fizikal tak sekuat mana tapi semangatnya hebat

    BalasPadam
  14. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Kuatnya wanita tu.

    BalasPadam
  15. Masa SA pi China beberapa tahun lepas pun sama gak wak..nampak pemandangan macam ni la...muda2 semua..

    BalasPadam
  16. So Herat breaking Tali Inilah dunia

    BalasPadam