Khamis, 25 Mac 2021

Baja AB : Rahsia Tanaman Subur

 Salam bertani

Salah satu jenis baja yang wak selalu gunakan untuk menyuburkan tanaman ialah baja AB. Baja AB adalah baja cecair yang telah dirumus lengkap untuk menyuburkan pokok serta memberikan pulangan hasil yang berkualiti. Wak gunakan baja AB untuk tanaman sayuran sama ada ditanam di atas tanah, dalam polibeg atau pasu. Ia juga sesuai digunakan untuk tanaman sayuran secara fertifasi dan hydroponik.

Cara penggunaannya juga amat mudah, cuma campurkan baja AB ini ke dalam air mengikut sukatan yang telah ditetapkan seperti tertera di labelnya. Ia boleh terus disiram ke atas media tanaman seperti kita menyiram air pada tanaman. Baja AB juga boleh digunakan secara semburan (folier) terus ke daun dan batang tanaman.

Sekarang baja AB yang wak gunakan ini boleh didapati di Shopee dengan harga yang amat berpatutan berbanding produk baja AB yang lain. Jom sokong produk berkualiti ini. 

Wak tunjukkan gambar-gambar tanaman sayuran wak yang subur (di bawah) selepas menggunakan baja AB ini.

















Klik pada gambar di bawah untuk ke  Shopee




Salam bertani.


33 ulasan:

  1. seronoknya tengok.. gemok dan sihat sayur sayur wak :)

    BalasPadam
  2. Terima kasih atas perkongsian.. Saya pun nak cuba baja ni nanti. Sekarang biasa guna baja kopi dan baja tahi ayam saja.

    BalasPadam
  3. Okay Saya nak beli Wak... kesian pokok saya, kerdil aje hahahaha

    BalasPadam
  4. terbaik hasilnya wak! nak beli jugak lah..

    BalasPadam
  5. Wah! boleh bagitau dengan mak ni. Terima kasih wak kerana sudi berkongsi info. 🙂

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah tanamannya subur semua

    BalasPadam
  7. nanti nak beli sayur terus aje gi ke rumah wak. dpt harga terbaik dari ladang lagi!

    BalasPadam
  8. Pernah pergi kursus anjuran jabatan pertanian, belajar pasal baja AB ni, sekarang dah lupa pulak, mungkin bukan bidang sy ni, hihi

    BalasPadam
  9. dana biasa sembur tapi ada pokok yg mcm tak makin membesar, ke sebab sikit sgt dana sembur...

    BalasPadam
  10. Nak beli jugak la kebun ulam mak saya.Jangan lepas iklan Wak ni baja AB ni naik harga & sold out dah la🤣

    BalasPadam
  11. Geram tengok sayur-sayur tu. Segar! :)

    BalasPadam
  12. maknanya sekarang bukan lagi rahsia!?

    BalasPadam
  13. Saya pun baru gunakan baja AB ,Alhamdulilah pokok2 sayuran nampak semakin subur dibandingkan guna baja2 lain.

    BalasPadam
  14. Berbudi pada tanah dengan AB, hasilnya lumayan sekali.

    BalasPadam
  15. Baja seminggu sekali ke? Murah la baja tu. Haritu LM ada beli tapi mahal. Lama gak terbiar sbb malas bancuh. Hahahha tak heran la pokok ku slim. Malas sgt.

    BalasPadam
  16. Sihat gebu semua.Seronok menuai ni wak. Baja penting jadi vitamin tamabahan kepada tanah dan tumbuhan.

    BalasPadam
  17. Saya ada dengar baja AB ni kita boleh siram setiap hari.. nak tanya wak, betul ke? Sebab sifat baja biasanya panas..kalau terlebih, nanti pokok kering mati...

    BalasPadam
  18. Subur-subur tanaman wak. Paling geram pegaga tu. Menjadi betul.

    BalasPadam
  19. thank you sharing wak, segar2 tanaman wak

    BalasPadam
  20. Seronoknya tengok tanaman Wak.. subur belaka. Nanti boleh lah cuba baja yang Wak kongsi nie..

    BalasPadam
  21. okey boleh beli baja ni wak...mana tau subur tanaman abah SA

    BalasPadam
  22. Wahh suburnya tanaman. Suka tengok!

    BalasPadam
  23. Geramnya rasa mcm nak petik2 ja wak..bkn main subur lg

    BalasPadam
  24. Geramnya wak..rasa mcm nak petik2 ja..bkn main subur lagi

    BalasPadam
  25. fuhhhh patotlaaaa subur n gebu2 tuu :)

    BalasPadam
  26. Klik link shopee tadi, Ramai puji baja ini bagus. Harga pun berpatutan.

    BalasPadam