Khamis, 18 Mac 2021

Tawan Dua Raja

 Salam bertani

Wak dapat tawan dua raja dusun yang tengah viral tu


1. Kegilaan ramai
Musang King


2. Kegilaan baharu
Tupai King

Salam bertani

33 ulasan:

  1. Balasan
    1. Binatang2 tu sebenarnya masuk perangkap yang wak pasang kat dusun.

      Padam
  2. tupai king nk kena hukumtu sbb mengorek musang king n menjatuhkannya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tupai yang masuk perangkap tu wak akan hapuskan.
      Tupai ialah haiwan perosak yang akan merosakkan buah durian dan bunga durian juga.

      Padam
  3. Betul ke orang kata, durian yg ditebuk tupai tu la sedap? Tapi, lepas ditebuk dan dimakan, dia akan kencingkan, terus jadi tak sedap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya tupai suka tebuk buah durian yang kulitnya nipis dan durinya yang kasar bukan kerana durian tu yang sedap.

      Padam
  4. Musim durian dah nak sampai ke ni? Seronok makan durian free.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Durian luar musim.
      Mungkin bekalannya tak banyak dan harganya tinggi.
      Durian luar musim kali ini kurang kualiti kerana musim kemarau yang panjang.

      Padam
  5. Tupai King ni mmg besar ke wak?
    Saya first time tgk tupaibesar2... selalu nmpk kecil molek je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tupai king tu nama spesis durian macam musang king juga.
      Tupai yang masuk perangkap tu besar jugalah saiznya.

      Padam
  6. susah nak jumpa musang pd zaman ni. dah pupus ke belaka?

    BalasPadam
  7. wak bela ka wak tangkap sbb dia dok makan buah buah wak ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya wak pasang perangkap tu untuk mengawal tupai yang suka merosakkan buah durian dan nangka.
      Wak tak belalah.

      Padam
  8. Alalala... geram pulak tengok!

    BalasPadam
  9. Besar pulak tupai tu, biasa tengok kecikkkk je

    BalasPadam
  10. Memang comel tupai tu, tapi dia pandai makan durian kan, wak. Saya pernah nampak musang tu malam-malam, kat depan rumah saya. Apa wak buat dengan musang dan tupai tu, wak? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tupai wak hapuskanlah.
      Anak musang tu mungkin tersesat masuk perangkap tupai.
      Wak lepaskan balik.

      Padam
  11. berleluasa mereka bila tengok musang king ye wak hehehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Musang king dah jadi buah durian.
      mahal pulak tu.

      Padam
  12. Tupai king ni sy tak minat. Durian king tu lebih dari minat haha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tupai king dan musang king n nama spesis durian.

      Padam
  13. wak dapat jerat musang tu wak buat apa dengan nya, comel la pulak hehe :)

    BalasPadam
  14. Wow...2 in 1
    Saya takut dengan musang sebab bunyinya nyaribg serem & giginya tajam .Tupai giginya cantik macam iklan colgate..hihihi

    BalasPadam
  15. Besarnya tupai .. Dulu2 masa kecik2 laa kat kamoung kita ada jugak orang tembak tupai dan letak kat tepi2 pokok. Tgh atau ptg ada la cina yang datang ambik.. pagi2 dah dgr bunyi peluru..

    BalasPadam
  16. haha wak semoga berjaya melupuskan musuh dusun ya wak .. kalau saya lah wak, tak sampai hati nak lupuskan binatang ni, tapi tu lkah geram pula bila masuk dusun kacau buah yg kita lelah nak tanam.

    BalasPadam
  17. tak pernah lg merasa durian king king ni..selalu dapat hat kampung je ^_^

    BalasPadam
  18. Baru betul musang dan king buah bertemu :)

    BalasPadam
  19. Kalau dah masuk perangkap tu nak buat apa lepas tu wak?lepaskan semula?

    BalasPadam