Isnin, 9 Disember 2019

MB 114 : Lada Benggala Ada Jantina

Salam bertani



Salam bertani.

26 ulasan:

  1. Owh sebelum ni PC ada terdengar orang cakap tapi tak tahu caranya nak pastikan..ni baru tahu.

    BalasPadam
  2. Baru tau lada ni ada jantan betina jugak...saya suka mkn mcm tu ja,sbb tak pedas..

    BalasPadam
  3. wahhh . nice info . selama nie main beli je tak tau ada jantina . Lepas nie pergi pasaraya boleh la skodeng dulu sebelum beli nak tengok jantan ke betina . Hehehe

    BalasPadam
  4. O... Baru tahu. Terima kasih atas infonya pakcik.

    BalasPadam
  5. selama ni pakai hentam saja heheheh

    BalasPadam
  6. Owh.. begitu rupanya.. tq share wak..

    BalasPadam
  7. Owh mcm tu ke?... mmh ada jumpa yang bonggol 3 dan empat.. tp tak tahu pulak rupanya itu jantinanya...

    BalasPadam
  8. ooow baru tau. nanti if pergi supermarket, try tengok

    BalasPadam
  9. Al kisahnya...hehe
    Good info 👍

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum wp,
    Oh, hari ini baru tahu haha.. Lepas ni kalau nak beli kena check dulu la.

    BalasPadam
  11. Waalaikumsalam. Wah, pertama kali baru tahu info mengenai jantina cili benggala. Ingatkan semua sama sahaja hehe.

    BalasPadam
  12. kalau makan yang jantan tu rasanya pahit, agaknya...

    BalasPadam
  13. owh baru tahu. tp sy x makan cili ni. tak suka.

    BalasPadam
  14. tau makan ja. yg jantina ni tak tau. haha

    BalasPadam
  15. selalunya rasa manis je kalau makan mentah.. tak pulak tau jate ko tino.

    BalasPadam
  16. ada jantan dan betina cili ni ya

    BalasPadam
  17. Info yg bagus...selama ni tak tau ttg jantina lada benggala ni..👍

    BalasPadam
  18. Ooooo...kisahnya...baru SA TAU..

    BalasPadam
  19. betul tu.biasanya beli yang jantan untuk masak..jarang beli yang betina :)

    BalasPadam
  20. Main cekut je kalau ke pasar, tak sempat nak tengok jantan betina. Orang bersesak sesak.

    BalasPadam
  21. Terima kasih atas perkongsian. Baru tahu yang ada 4 bonggol tu betina yang 3 bonggol tu jantan

    BalasPadam
  22. Hihi baru mama tau tq for sharing

    BalasPadam
  23. okayyyy.. baru minggu lepas potong lada benggala. tak jenguk pula bawah dia. sebab taktahu ada jantina ghupenyaa hahaha.

    BalasPadam