Rabu, 11 Disember 2019

WW 156 : Ikan Patin Masak Lemak Tempoyak

Salam bertani



Mohon maaf, tajuk tu macam tersalah tulis pulak.
Sebenarnya potongan ikan patin sungai ni wak goreng aje sebab wak tak makan tempoyak.

Salam bertani

47 ulasan:

  1. ehh..itulah terkejut tengok gambar sebab bukan masak lemak..rupanya goreng je. Saya pulak tak makan ikan patin. hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak makan ikan patin liar aje.
      Yang bela2 tu tak makan

      Padam
    2. ohh samalah. kalau makan ikan baung spesis lebih kurang patin pun suka makan yang liar dari sungai tu. kalau bela tu tak makan lansung. kurang sedap kan.

      Padam
  2. Saya suka tempoyak..tp itu lah..jarang2 masak sbb cuma saya ja yg mkn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau musim durian memang wak buat tempoyak untuk jualan
      Tapi tak pernah makan tempoyak

      Padam
  3. Saya pun...walaupun anak jati pahang...saya tak makan tempoyak. Ikan patin goreng, cemplong dalam masak lemak lagi sodap

    BalasPadam
  4. saja je wak, hehehehe

    goreng makan dengan sambal kicap pun sedap wak oi...

    BalasPadam
  5. hehe sedulur lah wak, sy pun x mkn tempoyak, tp patin masak tempoyak sy boleh mkn wak, tp kalu kuah pekat sangat, mcm ada yg cuit cuit ditekak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak tak pernah makan ikan patin ternak tu.
      kalau nak makan wak cari sendiri.

      Padam
  6. RUGI WAK XMKN TEMPOYAK..SELERA KITA BERBEZA KAN HEH..HEH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belum pernah cuba lagi makan tempoyak PI
      Durian fresh pun tak berapa minat, cuma suka tanam aje.

      Padam
  7. Saya tak pernah makan masak lemok ikan Patin Tempoyak,ikan patin tu dah sangat berlemak. https://lipis-zaini.blogspot.com/2012/07/masakan-tradisi-pahang.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau yang liar punya kurang berlemak berbanding yang diternak.

      Padam
  8. Tengok orang masak nampak sedap je tapi saya sendiri tak makan ikan patin

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam pn is3 waklah.
      Ikan darat semua tak makan

      Padam
  9. alaaaahhhh wak. sedap nya patin tempoyak.
    dap ehhh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau yang minat memang sedap.
      Wak pilih yang goreng aje.
      Kalau masak lemak pun tak masukkan tempoyak.

      Padam
  10. haha cari gak mana kuahnya dalam gambar wak tu hehe :)

    BalasPadam
  11. asalam..saya antara orang suka makan ikan goreng

    BalasPadam
  12. Tajuk salah takpa asal ikannya betul, Goreng ikan patin lepastu perahkn limau sambal dan cicahkn dekat kicap dan cili api.. Nikmat apa akan kau dustai? 😂

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum Wak...pada yg suka makan mmg seronok dpt mkn ikan ni...

    BalasPadam
  14. my favourite ni. Kalau masak tempoyak lagi sedap wak! sy x makan durian tp gulai patin tempoyak sy berahi make!

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbaliklah.
      Wak makan durian tapi tak makan tempoyak
      Kuah tempoyak pun tak berahi

      Padam
  15. Wak X mkn tempoyk ke.. alahaii rugii

    BalasPadam
    Balasan
    1. belum pernah cuba walau pun stok tempoyak sentiasa ada

      Padam
    2. Cuba la mkn. Sedap. Buatan sendiri lagi la best

      Padam
  16. hahahaha... gambar ikan tu pun cantik jer ..huhu

    BalasPadam
  17. Sha jarang makan ikan patin ini.. Sesekali je.. tak berapa pandai nak buat masak tempoyak.. kalau goreng tu okaylah atau buat sambal.. hehehe..

    BalasPadam
  18. Hehehe , patin nie masak apa pun sedap . Saya pun biasa je buat goreng kalau malas nak buat masak tempoyak . Eh ruginyaaa tak makan tempoyak . Sedapppp 😍

    BalasPadam
  19. ikan patin masak apo pun sodappp. sambal patin pun sedap hahaha

    BalasPadam
  20. Numpang promo ya Admin^^
    ajoqq^^com
    mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
    mari segera bergabung dengan kami.....
    di ajopk.club....^_~
    segera di add Whatshapp : +855969190856

    BalasPadam