Rabu, 5 Januari 2022

WW 232 : Pengawal Dan Perosak Tanaman

 Salam bertani


Pengawal serangga perosak


Perosak tanaman
Salam bertani.


25 ulasan:

  1. selamat tahun baharu 2022 wak, pokok saya pula di serang belalang baru-baru ni, habis daun pokok ati-ati dan bunga raya di makan nya..

    BalasPadam
  2. waduh gemuknya perosak tanaman. Saya tanam pokok lemon kat kampung...tiap kali balik daunnya kerowak dek makan ulat. Lemon pun tak berbuah sebab keciwa dengan perosak tanaman. huhuhu

    BalasPadam
  3. Oh, rupanya yang di atas tu, guard ya.. baru sy tau.

    BalasPadam
  4. cantik warna ulat bulu...mmg takut tengok pengawal tu..hehe..

    BalasPadam
  5. Segak pengawalnya tu Wak...siap junjung amanah, kepala ke bawah!

    BalasPadam
  6. Takut nyer dengan pengawal itu👆👆

    BalasPadam
  7. Kat rumah saya banyak pengawal perosak tapi masalahnya anak2 bulus asik tangkap nak bagi hadiah kat maknya mcm la bulih dimakan

    BalasPadam
  8. Pokok cili Pak Zain diserang putih2 tu...x tau la apa nama dia...

    BalasPadam
  9. Geli-geleman tengok si perosak tu

    BalasPadam
  10. Tuhan dah jadikan ekosistem yang sempurna untuk kebaikan petani. Sebab itu tidak boleh dipunahkan mana mana pun diantaranya. Kawal selia dengan baik...

    BalasPadam
  11. Haha..jangan main-main..poko pun ada body guard

    BalasPadam
  12. Takut pulak tengok pengawal tanaman Wak nie haa..

    BalasPadam
  13. pengawal tu... anak anak panggil cam & leon. beria kejar suruh dia bertukar warna. dia ingat boleh tukar kaler *tinggg*.. biru..merah..hijau gitu agaknya

    BalasPadam
  14. Aduhai gebok-gebok makhluk dalam gambar bawah tu 😂

    BalasPadam
  15. Pak Guard tu seram tengok. 🤣

    BalasPadam
  16. Alamak geleman tgk.. nakal ni depa ni

    BalasPadam
  17. Selamat tahun baru wak, segak pengawal tu..

    BalasPadam
  18. Pengawal tu kalau nampak saya lari dulu. Ulat tu boleh lagi bawa bincang kalau nak buang. Jahat perosk ni eh kacau tanaman wak. Biasaaaa dia!

    BalasPadam
  19. pengawal tu...memang bela ke..hehe

    BalasPadam
  20. Uih tak terkejar saya baca entri wak di sini

    BalasPadam