Ahad, 2 Januari 2022

Sinar Tahun Baharu

 Salam bertani

Alhamdulillah, matahari muncul menyinari pagi hari pertama tahun baharu. Walau pun sekarang musim tengkujuh, wak masih dapat menikmati keindahan sinar pagi apabila turun ke lapangan.



Cuaca pagi yang cerah disinari mentari


Dari sudut di belakang rumah


Matahari masih sanggup muncul pada musim tengkujuh


Semoga panas sehingga ke petang


Air parit di dusun mengalir laju
Jernih dan dingin


Ikan2 di kolam merayu sarapan


Kebun pusaka di belakang rumah
Persediaan untuk menanam kelapa sawit


Matahari masih terbit membasuh embun di padang ragut


Air sungai masih tenang seperti biasa
Semoga tiada musibah mendatang

Salam bertani.



32 ulasan:

  1. Sini hujan lebat kejap ada kejap berhenti sampai hari ini.
    Selamat bertani.

    BalasPadam
  2. Betul wak, syukur matahari masih sudi menyinari pagi.

    BalasPadam
  3. Selamat pagi Wak. Cantik suasananya. Di tempat kami sudah tiba giliran hujan siang hujan malam. Dah mula banjir sana dan sini.

    BalasPadam
  4. Cantiknya wak. Semoga dilindungi daripada musibah banjir wak. Kami di Temerloh standby je ni.

    Selamat tahun baru.

    BalasPadam
  5. Selamat tahun baharu, wak!
    Musim tengkujuh ni memang seronok dapat tengok sinar matahari walaupun manja-manja.

    BalasPadam
  6. Mudah mudahan ada sinar untuk kita semua... Aminnnn 🤲🤲

    BalasPadam
  7. Kami dah 2 hari tak nampak matahari Wak, hujan berpanjangan.
    Apapun, syukur atas apa jua yg diberi-Nya :)

    BalasPadam
  8. Selamat tahun baharu wak. Semoga semuanya kembali terpulihara.

    BalasPadam
  9. Tanah di belakang rumah buat menanam kelapa sawit. Enak ya berkebun tak perlu jauh2. He he ... Selamat malam Wak.

    BalasPadam
  10. Selamat tahun baru wak. Alhamdulillah. Sejuk mata memandang. Sini sekejap hujan sekejap panas.

    BalasPadam
  11. Cantik cuaca. Kalau macam ni makin bersemangat nak buat kerja.

    BalasPadam
  12. Salam tahun baru 2022...semoga dipermudahkan segala urusan... Aaminn InsyaAllah

    BalasPadam
  13. Semua adalah nikmat & Rezeki dari Allah.Selamat tahun baru wak

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah cuaca baik. Semoga tiap titis hujan yang turun membawa rahmat dan bukan musibah

    BalasPadam
  15. Eh..macam dah 2x komen kat sini tapi hilang🤭
    Selamat tahun baru 2022 g semoga semuanya dalam rahmat Allah

    BalasPadam
  16. rasa rindu pula kat kampung bila tengok semua ni wak. selamat tahun baru. moga tahun ni lebih baik dr tahun2 yg lepas. aamiin

    BalasPadam
  17. selamat tahun baru 2022 wak & selamat bertani juga 😊

    BalasPadam
  18. Setahun tak masuk sini hehehehe..
    Selamat Tahun Baru Wakk...

    BalasPadam
  19. Sha pun baru disapa sinar mentari setalah 3 hari hujan sepanjang hari..
    Selamat tahun baru wak..

    BalasPadam
  20. Wahhhh.. Selamat Tahun Baru 2022! Wak, tahniah tersenarai sebagaai top komentator blog saya.. Marilah bagi details.. Hehe

    BalasPadam
  21. alhamdulillah, hari ni pun cuaca baik..matahari memancar...tapi sekarang tengahari dah start mendung pulak..

    BalasPadam
  22. Alhamdulillah.. happy New Year wak

    BalasPadam
  23. subhannallah..tenang & hijau je pemandangan. mesti sejuks je..
    selamat tahun baru WP!!! moga yg baik2 saja utk kita semua!

    BalasPadam
  24. Selamat tahun baharu 2022 WP. Di Seremban cuaca masih tak menentu

    BalasPadam
  25. Alhamdullilah.. selamat tahun baru Wak. Semoga semuanya akan lebih baik lagi untuk tahun nie buat kita semua.. Aamiin Ya Rabb..

    BalasPadam
  26. Alhamdulillah..masih disinari cahaya matahari. Kampung saya di Johor mendung awal tahun dan banjir teruk.

    Selamat tahun baru 2022 wak :)

    BalasPadam