Isnin, 26 April 2021

MB 162 : Jambu Bertih Merah

 Salam bertani







Salam bertani

27 ulasan:

  1. Sedapnya menyicah malam2...manis2 masam

    BalasPadam
  2. Baru tahu nama jambu ni jambu bertih merah . Selalu panggil jambu air je

    BalasPadam
  3. merah meriah jambu manis masam

    BalasPadam
  4. Kami panggil jambu air Wak. Ada yg merah, ada yg putih kan? Sedap ni buat menyicah...

    BalasPadam
  5. Sedapnya jambu comel comel ni. Dia ada rasa kelat kelat sikit kan wak.

    BalasPadam
  6. bila tengok gambar ni memang terliurlah.. lagi-lagi ditengahhari dibulan puasa nampak sedap jer..

    BalasPadam
  7. Sedapp ni kalau cicah dengan kicap pedassss.

    BalasPadam
  8. Perghhhh cecah dengan kuah rojak mak bee ni yummy. Buat kita ngences je puasa2 ni opsss

    BalasPadam
  9. Geram tengok jambu tu. Nampak sedap!

    BalasPadam
  10. nampak segar betul
    sedap ni

    BalasPadam
  11. Makan macam tu je pun sedap apatah lagi kawankan dengan kicap+gula+cili.

    BalasPadam
  12. Makan dengan kuah rojak sedap juga ni. :)

    BalasPadam
  13. Ada juga yang warna putih,
    Masam manis sedap terasa,
    Merah-merah jambu bertih,
    Kecur liur dibulan puasa.

    BalasPadam
  14. Cantik dan meriah sungguh ni wak.

    BalasPadam
  15. Yaya panggil jambu hidung..hihi

    BalasPadam
  16. lama tak makan jambu ni huhuhu

    BalasPadam
  17. Sedapnya....buat kuah kicap cili pedas2...erm...best mencicah

    BalasPadam
  18. Sedapnyaaa lama tak makan susah nk jumpa org jual

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum wak!
    Aduuuuuiiiiii petang-petang hari singgah blog wak ni, nampak pulak buah jambu comel ni... sedap niii waakkkk..... nak melelah air liur tengok jambu ni.

    BalasPadam
  20. Sedapnya cecah kicap lada!

    BalasPadam
  21. Sedapnya kalau cicah dengan kicap lada... Segar-segar pulak tu buahnya...

    BalasPadam