Rabu, 8 Julai 2020

WW 180 : Buah Sukun Goreng

Salam Bertani







Salam bertani.

33 ulasan:

  1. sedapnya sarapan sukun goreng

    BalasPadam
  2. sedapnya wak, masa balik kampung hari tu musim sukun dah habis kt kampung tuh... sayang betul lah

    BalasPadam
  3. sangat menyelerakan sukun goreng

    BalasPadam
  4. Sedap,saya tak boleh mkn cempedak grg,so sukun sbg penganti,buat gulai campur tulang,udang pun sedap

    BalasPadam
  5. Makan dengan sambal kicap.Sedap juga buat pengat ni..Ya Allah.

    BalasPadam
  6. Berbudi pada tanah dapat merasa hasilnya kan, tapi saya tak berapa gemar kalau goreng. Kalau buat kerepek suka pulak.. hehehe..

    BalasPadam
  7. dipotong tebal, lebih rasa gebu..dicicah pula dgn sambal kicap...mmg sedap..

    BalasPadam
  8. ingat masa kecik kecik dlu suka makan buah sukun..sekarang dok kat bandar payah nak dapat dah

    BalasPadam
  9. Salah satu makanan kegemaran saya tapi susah jumpa kat sini..

    BalasPadam
  10. kat penang cukup susah nak jumpa sukun goreng. Memamng orang sini tak makan ke apa tak tahu la.. tapi memang setakat ni tak jumpa lagi orang jual. Goreng pisang pun tak banyak. hehhe

    BalasPadam
  11. Sedap makan kalau cuaca sejuk2.. pergh

    BalasPadam
  12. Digoreng sedap, buat kerepek pun sedap.
    Mcm2 ada tanaman di kebun wak yek, best betul, nak apa je senang.

    BalasPadam
  13. semasa gigi saya masih kuat dulu, sukun goreng adalah antara yang saya suka makan. isinya yang gebu dan lembut, tapi mesti ada teh atau kopi di sisi.

    sekarang ini, boleh tengok sahaja lah!

    BalasPadam
  14. Rindu nak makan sukun goreng

    BalasPadam
  15. Sedap! Kami cicah dgn gula :)

    BalasPadam
  16. Wah mkn sukun goreng panas dgn wedang kopi kat tepi kolam ikan memang asyik wakk...

    BalasPadam
  17. Sukun goreng tepung tu masin-masin sikit memang sedap.

    BalasPadam
  18. Alahai dah lama tak makan sukun goreng. Mana nak cari ni?

    BalasPadam
  19. Favourite ni.. Buat goreng tepung sedapnya weiii..

    BalasPadam
  20. sedap..tp xleh mkn bnyk.pwot jenis cpt msuk angin..huhu

    BalasPadam
  21. susah nak cari sukun ni, goreng camni buat minum dgn kopi, fuhh asyik

    BalasPadam
  22. Favourite ni. Sukun goreng cicah sambal kicap johor style :)

    BalasPadam
  23. saya antara penggemar kuih sukun..

    BalasPadam
  24. Tukang Kebun cemburu lah tengok sukun wak mesti Gebu isinya

    BalasPadam
  25. Susah nak jumpa sukun goreng dekat sini.. Sedap kalau dapat makan nie..

    BalasPadam
  26. da lama tak pekena ni...huhuhu..febret family saya..

    BalasPadam