Khamis, 16 Julai 2020

eNon Dalam Kenangan

Salam bertani

Salah seekor kucing wak telah pergi buat selama-lamanya di klinik haiwan semalam. Si eNon ni dah beberapa hari tak mahu makan, jadi pn is3 wak bawa ke klinik haiwan. Doktor buat cek darah dan x-ray.  Kata doktor ada jangkitan di rahimnya sebab tidak dibedah dengan sempurna semasa spayed dulu. Doktor membuat pembedahan untuk membuang jangkitan tersebut tetapi eNon mati sehari selepas pembedahan tersebut. Kami sekeluarga merasa amat sedih dan sayu di atas kehilangannya.



eNon dalam kenangan


Rawatan di klinik haiwan


x-ray


Ujian darah


Jasad eNon sebelum disemadikan


eNon dalam kenangan :


eNon dan keluarganya


Dua beradik sekelahiran


Posing dua beradik
Dua-dua obes


eNon sedang tidur.


Renungan terakhir eNon sebelum rawatan

Hidup ini tiada yang kekal
Salam bertani.

31 ulasan:

  1. inna lillahi wa inna ilayhi raji'un, salam takziah..

    BalasPadam
  2. Sedihnya wak :(
    Salam takziah..

    BalasPadam
  3. Innalillah.
    Seminggu dua saya asyik baca pos menyedihkan pasal kucing

    BalasPadam
  4. sedihnya kehilangan yg tersayang

    BalasPadam
  5. pencinta haiwan/kucing rupanya.

    BalasPadam
  6. sedihnya wak, bersih je tengok eNon tu... nasibla adik adik dan family eNon yang sama warnanya nya ye wak...

    BalasPadam
  7. Wah pencinta kucing jg wak nih...sy kucing yg dtg bertandang byk wak pastu tinggalkan haruman kat laman rmh..nk membela sendiri mcm tak sanggup sb ada pengalaman kucing berak atas katil..huhu..

    BalasPadam
  8. saya fobia nak bela kucing sebab yg betina tu beranak 3 ke 4 kali setahun. Bertambah la beban... cuma sy sanggup bagi makanan kpd kucing yg dtg. kenyang perut mrka balik la ke tempat asal mrka.

    BalasPadam
  9. uncle paling sedih bila kucing mati... i feel you

    BalasPadam
  10. Bila kita bela mesti ada sifat kasih sayang. Bersemadi la eNon baik2

    BalasPadam
  11. Nangis Mrs. A baca WP.
    Hanya pencinta kucing yang faham kucing tu umpama sebahagian daripada keluarga kita kan...

    BalasPadam
  12. Salam takziah..sedih dan terharu rasanya

    BalasPadam
  13. Bab macam ni hati PC rapuh sangat.Menitis air mata.

    BalasPadam
  14. Cantiknya eNon...tapi dia sedang berbahagia di dunia yang lain...

    BalasPadam
  15. comelnya.. Hilang sudah kesakitan Enon. Dia di tempat lebih baik sekarang..

    dulu saya ada kucing kaler gini..Nama cik pong. Penghibur keluarga saya. Walau dah 10 tahun dia tak de tapi bila berkumpul ramai2 cerita cik pong tak pernah habis.

    BalasPadam
  16. Sedih bila baca..hilang kucing kesayangan :(

    BalasPadam
  17. sy paling takut dan paling geli dgn kucing lah wak. mau menjerit2 kalau kucing ada kat kaki. seremmm

    BalasPadam
  18. Sedih baca. Saya takde bela kucing tapi saya suka tengok kucing cantik macam kucing atuk WP.

    BalasPadam
  19. Suami baru ambil bela anak kucing hari ni bawa masuk rumah.
    Yang sebelum ni hilang entah ke mana.
    Dah berapa kali kucing kena langgar depan rumah. Ramai sangat yang baru datang duduk di komuniti sini bawa kereta dalam Jalan Kampung pun laju sangat dah tak macam suasana komuniti dulu yang masing2 peka sebab tahu banyak binatang lalu Lintas di Jalan Kampung yang halus ni. Banyak kucing Wak bela semua memang cukup Kasih sayang.

    BalasPadam
  20. inilah yang buat kami sekeluarga tak mahu bela kucing.. hanya di rumah nenek saja ada kucing. sebab x snggup saat2 begini. huurmm.. rehatla Enon sayang..

    BalasPadam
  21. Sedihnya kucing mati. T_T banyak juga kucing mati, first kes sebab sporo. xleh selamat dah. satu hilang, satu kena langgar kereta, satu mati bergaduh dengan kucing lain.

    BalasPadam
  22. Sedihnya :'( Faham dah perasaan selalu kematian kucing ni. Dulu 3 ekor kena langgar kereta, 3 mati sebab parvo.

    BalasPadam
  23. Sedihnya WP..... janganlah cerita sedih sedih WP... Tak sukalah... tengok renungan enon tu buat air mata bertakung tau.... Tu yg tak suka bela kucing tuuuu

    BalasPadam
  24. Spayed X proper ye alahai dah ajak dia. Semoga tenang do sana

    BalasPadam
  25. Bnyk nya kucing wak, kucing saya nama enon jahat..

    BalasPadam