Rabu, 6 Oktober 2021

WW 226 : Ambeng Tahlilan Surau

 Salam bertani


Saalam bertani

34 ulasan:

  1. Nasi ambeng covid.. Kalau tak mesti makan dalam jambar ye wak

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. tak apa..senang hati kan kawan bahagianya Wak ni di kebun ..semoga Wak WP ni sihat dilimpahkan rezeki sejuk hati tengok blog dia ni tau

      Padam
  3. Sedap pula bila tengok dah malam2 ni

    BalasPadam
  4. Salam bertandang di kebun maya WAK..alhamdulillah rezeki kena habiskan ya hehehe

    BalasPadam
  5. sekarang tapau ja bawa balik kan..mudah tu

    BalasPadam
  6. terkenang dulu2, seronok betul kalau arwah abah balik kenduri bawa bungkusan nasi berbungkus daun pisang.. masa tu tak tahu lagi apa nama nasi tu, tapi memang sedap sangat kalau diingatkan rasanya tu

    BalasPadam
  7. musim covid ni kalau ada ambeng pun pakai dalam bekas ye wak, kalau dapat yang banyak tu lagi meriah wak...
    rindu nak makan nasi ambeng... kat sini susah nak jumpa

    BalasPadam
  8. nasi mabeng sedapnya..da lama x makan

    BalasPadam
  9. sedapnya terliur mandang semua ada

    BalasPadam
  10. Sedap tu nasi ambeng. Semua dalam satu pinggan..

    BalasPadam
  11. Rindu nak makan nasi ambeng bungkus daun pisang waktu tahlil.

    BalasPadam
  12. Sedapnya nasi ambeng Johor wak. Lama tak makan nasi ambeng. Alhamdulillah dapat bungkusan dari surau.

    BalasPadam
  13. Sedapnya...kat KL ni ada satu tempat tu sedap...nak kena cari balik la..meniaga ke x kakak tu agaknya

    BalasPadam
  14. Ma sha Allah...sedapnya nasi ambeng.Hari Sabtu mencari kat Pasar Tani tempat selalu beli nasi ambeng sebelum Covid..Kecewa,dah tak ada jual.Ngeces ni..

    BalasPadam
  15. Seumur hidup baru sekali makan nasi ambeng..

    BalasPadam
  16. dah lama tak makan nasi ambeng..

    BalasPadam
  17. Makanan kegemaran saya ni..Huhu~

    BalasPadam
  18. sedapnya nasi ambeng. mcm2 lauk ada. pasti kenyang sekeluarga...

    BalasPadam
  19. nasi. ambeng
    penah jga mkn. dulu sekali

    BalasPadam
  20. Sedapnya.. seronok dpt buat tahlilan

    BalasPadam
  21. Dah lama tak makan nasi ambeng

    BalasPadam
  22. lunch ka dinner ni.. slmt menjamu selera pakcik

    BalasPadam
  23. nampak sedap...mienya menggiurkan sangat

    BalasPadam
  24. Macamana makan ni tuan? Nasi+mi+laukpauk?

    BalasPadam
  25. Sekarang ambeng dah dalam kotak plastik, masa baru2 kawen dulu, tengok ambeng berikat dalam daun pisang + surat kabar

    BalasPadam
  26. selalu dgr tapi xpernah makan wak..nasi ambeng..

    BalasPadam
  27. Rindunya nak makan nasi ambeng..

    BalasPadam
  28. Terus jadi teringin nak nasi ambeng :)

    BalasPadam
  29. Nasi ambeng tetap sedap dalam daun pisang. Harumnya daun pisang dengan lauk pauk..buat makanan jadi sedap apa lagi kalau makan ramai-ramai

    BalasPadam