Ahad, 3 Oktober 2021

MB 171 : Pokok Keladi Viral

 Salam bertani







Tanam jugalah sepasu dua


Sebelum viral lagi dah tanam

Salam bertani

32 ulasan:

  1. Naik saham bila viral, diminati ramai, permintaan tinggi.. bekalan rendah hehe..

    BalasPadam
  2. tanam juga... tapi tak gemuk pun..kurus tinggi je

    BalasPadam
  3. Uihhh sampai beribu harganya..keladi kayangan ni..

    BalasPadam
  4. Mahalnya...tapi saya lebih suka pokok hijau, ehehe. mcm pokok ketapang (fiddle fig), cuma tak pandai jaga...dh nak mati T_T

    BalasPadam
  5. Keladi tu dolu2 lagi aruah mak saya dah tanam. Banyak je tepi-tepi rumah free je. Sekarang pergh harga kayangan bila dah viral

    BalasPadam
  6. Salam ziarah...Wow!! tergoda ni wak..bunga kesukaaan Etuza muncul kat sini..Subahanallah keindahan itu Allah ciptakan untuk kita

    BalasPadam
  7. ye wak aritu kan ada yang kene curi sampai 50k harganya... waduh mahal betul wak...
    pasu keladi wak tak di kacau ye dengan cucu-cucu berbulu wak tu, kalau rumah dana jawabnya tinggal akar aje agaknya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak2 bulu kat rumah ni nampaknya tak kacau tanaman

      Padam
  8. Wahhhhh....wakkkk...nak keladi wak...cantiknyaaa....

    BalasPadam
  9. cantik2 semua bentuk n warna daun keladi sbb tu ramai peminatnya

    BalasPadam
  10. mak sy pun x terkecuali memburu keladi2 ni hehehe

    BalasPadam
  11. Mak aihhh mahal bona pokok keladi ni jam. Mak saya pun suka tanam keladi juga sebelum viral lagi. Ada juga sama macam pokok pokok keladi wak.

    BalasPadam
  12. Sekarang macam musi orang mencari dan tanam pokok keladi ni wak. Setiap satunya ada keunikan tersendiri juga.

    BalasPadam
  13. lawa lawa semuanya, kat kg byk jenis2 keladi ni
    patut viral he hee
    blm terjebak lg dgn pokok2 keladi ni

    BalasPadam
  14. Mak ai! Macam tu ke harga dia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahal kan
      Bukan mendatangkan hasil pun.
      Tapi kalau buat nerseri boleh kaya.

      Padam
  15. Mahal jugak keladi pun. Tak nak kalah harga tu. Mesti payah nak jaga.

    BalasPadam
  16. Hati2 Wak, ada yg dah kena curi keladinya :)

    BalasPadam
  17. Tak tau pulak keladi pun ada harga kayangan, tapi saya ada jugak lah tanam tiga jenis keladi. Semua ambik kat rumah mertua masa PKP pertama dulu..

    BalasPadam
  18. cantiks kan sbb ada mcm2 color...tak yah bunga, daun pun dah cantiks

    BalasPadam
  19. cantik keladi wak.. mai sepasu

    BalasPadam
  20. cantik warnanya...ada yg ambik percuma kat tepi hutan..

    BalasPadam
  21. Cantiknya keladi. Memang baru tau harga ada yang mahal tapi cantik.

    BalasPadam
  22. Wak antara trend setter la kiranya

    BalasPadam
  23. Keladi warna pink tu cantik la!

    BalasPadam
  24. Hehe mahal itu keladi. Wak tidak jual ke atau biakkan lagi keladi?

    BalasPadam
  25. pokok pun macam fesyen, ada trend terkini ye. suka gambar last tu. pasu pink, naik seri dengan warna daun

    BalasPadam
  26. sbb tu kat tempat saya smpi ada kes mencuri keladi.. bila da viral.. da mahal..mula la tu ada market utk pencuri..ahahah

    BalasPadam