Sabtu, 23 Oktober 2021

Kent Masuk Wad

 Salam bertani

Hari ini sudah masuk hari ke-empat Kent ditahan di wad vet kerana sakit. Sudah tiga minggu Kent terlantar tak sihat dan sudah tiga kali ulang alik vet untuk mendapatkan rawatan. Pada mulanya Kent kena ulser mulut dan demam panas. Selepas dirawat, baik sekejap tetapi kena selsema pula menyebabkan ia tak mahu makan dan minum. Makan dan minumnya pun dipaksa menggunakan picagari. Doktor kata selsemanya dah menjangkit ke paru-paru.


Kent kena selsema yang serius dan demam panas
Mulut dan hidungnya mengeluarkan hingus


Dah kurus dan tak ceria


Bawa Kent ke vet kali ke-3


Kesiannya tenguk Kent


Kat rumah pun sepanjang hari tidur aje


Cepat sembuh ye Kent


Mohon sahabat-sahabat maya dan yang membaca entri ini
 mendoakan keafiatan Kent

Salam bertani.

38 ulasan:

  1. Allahu Akbar! Semog diringankan kesakitan Kent dan segera sembuh ya., Aminnn Ya Rabbal Alamiiinnn.

    Sedih tengok dia wak

    BalasPadam
  2. Harap cepat sembuh. Sedih tengok kucing sakit. Terpaksa tanggung sakit sendiri. Nak bagitau tuan, tak pandai. 😌

    BalasPadam
  3. Salam ziarah...memang kita sayang walau hanya ada suara miou..kadang lihat kucing kita rasa terhibur dan hilang tekanan

    BalasPadam
  4. Nampak lemah, moga kent cepat sembuh dan segera sihat inshaAllah Aameen.

    BalasPadam
  5. Kesiannya tgk muka Kent yg monyok ja...selalu dia nakal mengusik adik2nya..semoga cepat sembuh ya Kent..

    BalasPadam
  6. Lahai kesiannya.. moga cepat sembuh..

    BalasPadam
  7. Semoga Kent diberikan kesembuhan..kesian Kent

    BalasPadam
  8. Allahu.. siannya tgk kent.. cpt sht ye kent.. aamiin..

    BalasPadam
  9. rasanya kucing- kucing sekarang sedang dilanda virus Parvo kot Wak...kucing adik SA banyak mati dah...kucing makcik SA pun sama...

    BalasPadam
  10. Ya Allah kesiannya tengok keadaan Kent, semoga cepat sembuh

    BalasPadam
  11. Allahh kesiannyaaaaa diaaa . cepat sembuh k Kent . nanti boleh aktif balik main macam biasa .

    BalasPadam
  12. siannya kent didoakan kent cepat sembuh amiin

    BalasPadam
  13. Acik PC doakan Kent kuat semangat. Lawan sakit. Demam dan selesema cepat pergi. Ya Allah, sembuhkan segenap tubuh Kent daripada demam dan selesema. Kembalikan kesihatan yang terbaik untuk Kent Ya Allah. Tolong Ya Allah.

    BalasPadam
  14. aduh kesiannya, baru beberapa minggu lepas nampak kent sihat pecicilan dia tiba-tiba sakit ya. Acik doakan moga kent kuat dan cepat sembuh ya

    BalasPadam
  15. Allah...sedihnya ....moga kent segera sembuh.

    BalasPadam
  16. cepat sembuh kent. Sedih tenguk dok terbaring cmtu..

    BalasPadam
  17. Get well soon Kent!
    Nampak sangat tak sihatnya tu :(

    BalasPadam
  18. i feel u macam hantar kucing sendiri kt vet dulu. Tapi endup tak sembuh dan mati :( Semoga sembuh ya kent, ingat tuan kat rumah tu

    BalasPadam
  19. Allahu kesiannya Kent, semoga cepat baik. Ada juga ya demam2

    BalasPadam
  20. Cepat sembuh ye Kent. Kesian Wak Abah. Risau dia.

    BalasPadam
  21. Semoga Allah kurniakan syafakillah untuk Kent..
    Macam jenama rokok dolu2..

    BalasPadam
  22. Alahaii siannya Kent.. moga cepat sembuh yaaa..

    BalasPadam
  23. Rasanya kucing kat rumah pernah kena mcm nilah WP, menjejes air liur keluo, busuk pulak tu…sampai lidah jadi kelabu. Nasiblah baik sendiri hahahha …tau tuannya akan seram kot kalau bawak gi vet hihi…

    BalasPadam
  24. kesian kent.. semoga cepat sembuh seperti sediakala

    BalasPadam
  25. Kent!!!! Moga sihat selalu ya Kent!

    BalasPadam
  26. bahaya jugak ye bila kucing selsema sebab boleh kena jangkitan dekat paru-paru

    BalasPadam
  27. kesian kent.. lemah jer dia

    BalasPadam
  28. Siannya tengok Kent. Semoga cepat sembuh dan aktif macam selalu ye Kent.

    BalasPadam
  29. Kesian.. tgk muka pun tau x sihat

    BalasPadam
  30. Kasihan Kent. Hilang macho dia. Mujurlah dah dirawat.

    BalasPadam