Sabtu, 8 Mei 2021

Covid 20 dan Corona Dah Setahun

 Salam bertani.

Diam tak diam dah lebih setahun kita hidup diancam corona virus ini. Belum nampak lagi nak redanya malah kes-kes jangkitan dan kematian semangkin meningkat setakat ini. Tapi sebenarnya wak nak tunjukkan perkembangan dua ekor anak lembu wak yang lahir pada tahun lepas. Yang jantan wak namalan Covid 20 lahir pada 23.03.2020 dan yang betina wak namakan Corona lahir pada hari raya pertama tanun lepas.


Si Kobit dah berumur lebih setahun.
Badanya tegap dan sado.


Raya pertama ni genap setahun hijrah umur si Nana
Rantai leher Nana dah putus.


Kobit dan Nana adik beradik sabapa berlainan ibu.
Keduanya berkawan baik.



Dari kiri si Kobit dan si Nana di samping
 2 ekor anak lembu peliharaan wak yang lain.



Bergambar kenangan pada 25.11.2020.


Kobit meraikan kelahiran Nana pada 24.05.2020

Salam bertani.

21 ulasan:

  1. Haha... nice family... yang best gambar kenangan 25/11/2020 tu... hahaha

    BalasPadam
  2. Hahahaha simbolik sangat nama anak anak lembu wak sempena covid19 ni

    BalasPadam
  3. Happy birthday Kobit & Mana.

    BalasPadam
  4. Semoga Kobit jaga Nana elok-elok.Apapun ingat,ampa dua🐂🐂 tu adik beradik walaupun berlainan ibu🤣

    BalasPadam
  5. Takut orang nak beli lembu wak nanti.. 😅

    BalasPadam
  6. Comel tengok Covid dan Corona berkasih sayang.

    BalasPadam
  7. sihat montel cobid n cona ya hepi besday

    BalasPadam
  8. semoga kobit dan nana terus besar dan membesar lagi..

    BalasPadam
  9. Cantik famili ni... boleh buat satu akaun baru khas untuk diorang kat ic ni...

    BalasPadam
  10. Teringat zaman kecik-kecik dulu.

    BalasPadam
  11. Kejap je dah setahun berlalu.Dah besar pun kobit dan nana

    BalasPadam
  12. ada gambar kenangan, tu yg mahal tu,hehe

    BalasPadam
  13. Gambar dgn ternakan tak dpt dipisahkan

    BalasPadam
  14. Semangat badan Kobit. Setahun boleh besor macam tu ye, wak. Baru saya tahu.

    BalasPadam
  15. uiiiii mantop nyaaaaa bodyyyy... sy terbayang2 daging harimau menangis ni hahahaahah

    BalasPadam
  16. Besar dgn katanya alhamdulillah

    BalasPadam
  17. Dah besar daha diorang...ni wak nak jual ke nanti atau untuk makan sendiri je..

    BalasPadam
  18. happy family yeay heheee ^_^

    BalasPadam