Selasa, 27 Ogos 2019

WW 142 : Entri Ke-4

Salam bertani
             
Tajuk : Menangkap Ikan sungai

Tarikh : 01 Oktober 2015



Salam bertani.

22 ulasan:

  1. Dapat ikan fresh camtu terus panggang cicah dengan sambal mesti sedap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesekali makan sedap juga.
      Kalau goreng aje pun sedap sebab fresh lagi.

      Padam
  2. Ikan talapia.. sedapnyaaa goreng garing2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu ada ikan tilapia, ikan terebul, ikan haruan.
      Udang kara pun ada.

      Padam
  3. sedapnya..buat panggang bercili..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wak aje yang makan ikan sungai.
      Pn is3 tak makan sebab dia orang tepi laut.

      Padam
  4. Segarnya ikan. Kak feni teringat kampung di Gerik sekarang ni musim ikan loma. Hurmmm bestnya pergi tengok orang menangguk ikan loma di tepi sungai. Meriah sangat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat sini ikan loma macam takde.
      Tapi macam ikan terebullah.
      Buat pekasam sedap.

      Padam
  5. eee bestnyaaa! pakai jala je ekk...goreng lepas tu buat masak lemak cili padi...perghhhh sedappp!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha aa
      Sesekali kalau air sungai surut (empangan ditutup), wak menjala ikanlah.

      Padam
  6. masak merah sambal pun sedap, masak lemak cili api pun sedap...kalau bagi free kat kita kan lagiiii sedaaap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau lebih2 biasanya wak buat ikan kering atau pekasam.

      Padam
  7. adoi, terbayang macam2 masakan kampung

    BalasPadam
  8. perghhhh bukan takat bertani, jala ikan pun power!

    BalasPadam
    Balasan
    1. wak ni memang orang sunagi FJ
      Rumah pun depan sungai aje.

      Padam
  9. Balasan
    1. Ha aa, ni ikan tilapia standard
      Bukan yang hitam2 tu.

      Padam
  10. Balasan
    1. jarag2 bakar.
      Buasanya buat masak gulai pedas atau masak asam pedas

      Padam