Rabu, 17 Ogos 2022

WW 249 : Gulai Telur Mayung

 Salam bertani



Salam bertani

27 ulasan:

  1. Wah, telur mayung. Ikan mayung ni nama lainnya ikan baguk ke Wak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikan baguk tu kami panggil ikan jahan
      Lebih kurang sama macam ikan mayunglah
      Keluarga mereka termasuklah ikan duri dan ikan belukang
      Tapi yang paling sedap ikan mayunglah sebab dia hidup tengah laut

      Padam
  2. Sedapnya.. lama dah tak makan telur Mayung nie..

    BalasPadam
  3. Oh gitu rupa telurnya sebelum diproses masak.

    BalasPadam
  4. Oh sedapnya buat masak asam pedas!

    BalasPadam
  5. Aduhhh... terlioq cheq tengok 🤤😆

    BalasPadam
  6. owalah wak besarnya telur mayung tu, sedap kalau makan yg dalam nya lembik lagi. Cetus cetus gitu dalam mulut hhhehhehehe

    BalasPadam
  7. Sedapnya telur mayong...susah nak dapat sekarang...

    BalasPadam
  8. Tak pernah makan telur mayung tp nampak menarik

    BalasPadam
  9. Tak penah makan telur mayung. Macamana la rasanya.

    BalasPadam
  10. dapnye..suka telur ikan tapi susah nak dpt kan

    BalasPadam
  11. sedapnya telur mayung gulai seperiuk

    BalasPadam
  12. Nampaknya wak nak cari gaduh dengan saya ni 😭😭😭

    BalasPadam
  13. belum pernah makan. pasti enak ya wak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedap cikgu
      Tapi orang pantai timur tak berapa gemar ikan mayung, ikan jahan atau ikan duri ni.

      Padam
  14. Tulisan yang bikin ngiler nih. Salam kenal.

    BalasPadam
  15. Mahal kan harga telur ikan mayung ni wak?

    BalasPadam
  16. wak masak asam pedas ni sodap hingga menjilat jari ni wak

    BalasPadam
  17. Pernah makan ..sedap juga telur ikan mayung ni kalau dibuat gulai

    BalasPadam
  18. Macam mana nak masak tak bgi pecah

    BalasPadam
  19. Besar betul telur ikan mayong ni. Telur ikan yang kecik saya makan, yang besar macam ni tak pernah makan lagi wak.

    BalasPadam
  20. adudu sedapnya.. lama mama tak makan wak

    BalasPadam