Jumaat, 19 Ogos 2022

Ole-ole Dari JB

 Salam bertani

Anak wak yang duduk kat JB tu balik kampung bawa ole-ole untuk emak dan bapaknya. Jom tenguk


Nasi kambing pak arab dari Restoran Zaituna untuk wak


Murtabak Larkin untuk emaknya
Tapi wak yang tukang ngabiskan


Hadiah tapawe ori tu dia dapat cabutan bertuah
untuk emaknya
Hadiah jajan tu dapat dari tukar-tukar hadiah
Untuk bapaknya tapi emaknya yang makan.

Salam bertani


38 ulasan:

  1. wah banyaknya ole2 anak bawa dari JB sedapnya nasi arab kambing...nampaknya kena bela kaambing juga tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak memang minat nak bela kambing
      Tapi sekarang dah tak cukup masa dan tenaga nak menguruskan aktiviti yang ada

      Padam
  2. Di JB popular dengan Nasi Arab Zaituna. Di tempat wak, tentunya ada Nasi Arab Kari Kambing 40 Hari kan. Tentu is3 wak peminat warna pink 😍

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lama juga tak pergi makan di Kari Kambing 40 Hari tu

      Padam
  3. Alhamdulillah...rezeki anak dah dipanjangkan kepada ibu dan bapa.Semoga bertambah barokah rezekinya .

    BalasPadam
  4. tupperware tu silap2 sayang nak guna ... buat hiasan je wak :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belum bukak bungkusnya lagi sampai hari ini

      Padam
  5. Bagusnya anak bagi semua hadiah dia dapat.
    Seronok dapat nasi Arab dari JB.

    BalasPadam
  6. Untuk emak, bapak makan, untuk bapak emak makan. Rejeki emak dan bapak.

    BalasPadam
  7. Baiknya... hadiah dia pun dikongsinya!

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah. Rezeki dikongsi.

    BalasPadam
  9. Nasi arab kambing pasti sedaappp

    BalasPadam
  10. Perghhh, untung Wak..haha..Sedapnya nasi Kambing Zaituna Restaurant tuh! Nyummmy!

    BalasPadam
  11. Seronoknya! Saya tumpang happy!

    BalasPadam
  12. Seronoknya Wak. Femes restoran Zaituna nih kat JB...boleh try juga laa nanti

    BalasPadam
  13. Mantap ole² nye wak. Hihihi

    BalasPadam
  14. bapak e, rejeki kuwi ora salah alamat yo ;p

    BalasPadam
  15. saya pernah ke johor satu masa dulu dan merasa makan gulai tempe. sedap pulak tu rasanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat tempat wak ni, tempe dia orang buat goreng macam goreng pisang tu. Makan cicah sambel kicap

      Padam
  16. Wah ..... Enak. Saya suka nasi kambing Arab. Terakhir makannya di restoran Muslim Arab di Inggris tahun 2015.

    BalasPadam
  17. Alhamduah rezeki utk mak ayah. Semoga murah lagi rezeki si anak.

    BalasPadam
  18. Alhamdullilah rezeki untuk Wak sekeluarga..

    BalasPadam
  19. Eloklah tu Wak, bahagian emaknya Wak makan, bahagian Wak emaknya makan hihi ...
    Lawa Tupperware pink tu :)

    BalasPadam
  20. martabak ditambah sambal...sedap wak...alhamdulilah

    BalasPadam
  21. menarik plak tupperware warna pink tu ha....

    BalasPadam
  22. Sedapnya nampak murtabak tu, dah lama tak makan rasanya

    BalasPadam
  23. bagusnya anak wak. selalu ingatkan bapa n ibunya.

    BalasPadam
  24. bestnya...dapat makan, dapat hadiah...

    BalasPadam
  25. Anak yang baik berkongsi rezeki tak lupa dgn mak ayh..

    BalasPadam
  26. Alhamdulillah . Rezeki kongsi bersama dgn keluarga

    BalasPadam
  27. tapau baklava n kunafa dari zaituna wak. sedappp. ada entri di blog. viral jgk tu

    BalasPadam
  28. Alhamdulillah..macam-macam ole ole dibawa balik.

    BalasPadam