Rabu, 15 Jun 2022

WW 245 : Manggis

 Salam bertani







Salam bertani

34 ulasan:

  1. Manggis depan laman rumah
    mentua tak menjadi agak nya tahun ni...tak nampak bunga nya...apalagi buah nya

    BalasPadam
  2. Hitam hitam sitampuk manggis..
    Kulit hitam,isinya manis

    BalasPadam
  3. waduh bestnya wak, kat kampung emak ada tanam sepokok manggis tak tau berbuah ke idok. Haritu mak kata pokoknya kecik lagi rendah berbuah sikit dok bergaduh dengan musang. Mak siap kata dapat la rasa 2 biji yang lain di makan musang heheheh

    BalasPadam
  4. Sedapnya manggis baru petik macam ni. Lama tak dapat petik manggis dari pokok :(

    BalasPadam
  5. Ala wak.....pokok kita orang kat kg tahun ni tak berbuah pun. Langsat pun. Dah le sebelum ni berbuah tak dapat rasa sebab pkp tak leh balik kampung.

    BalasPadam
  6. Untungnya Wak, ada pokok buahan di rumah. Jiran sebelah rumah saya ada pokok pelam. Baru habis sahaja musimnya. Sebelum ini bersepah buahnya jatuh ke tah dan punah di lenyek kereta yang lalu lalang. Saya nak kutip banyak pun rasa segan juga takut jiran tu berkata kata...

    BalasPadam
  7. Alaaaaa...time tak sihat ni la di tunjuknya manggis plak...ni kalau makan memang menjadi2 la batuk SA ni...

    BalasPadam
  8. Ada jasa juga botol coke tu....

    BalasPadam
  9. buah favourite saya ni. walaupun hitam rasanya manis

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah. Kat kampung belum masak lagi. Ada juga sikit².

    BalasPadam
  11. Wah manggis tempat wak dah mula masak.
    Kat rumah mak mentua belum lagi.

    Kreatif pengait buah tu wak.

    BalasPadam
  12. suka manggis..dh musim...smlm baru makan

    BalasPadam
  13. Dulu kecik-kecik panjat pokok manggis sebab nak goyangkan dahan supaya buah jatuh 😂

    BalasPadam
  14. Wah manggis dah masak..manisnya

    BalasPadam
  15. jika pi kebun atuk masa kecil2 dulu, abe kie suka kutip manggis sbb x mkn durian..

    BalasPadam
  16. Putih isinya. Alahai sedaonya

    BalasPadam
  17. Semalam nampak kat NSK, comel2 manggisnya.

    BalasPadam
  18. sedapnya manggis...teringat kalo musim durian kat kedah, mesti ada manggis juga..

    BalasPadam
  19. MasyaAllah sedapnya nampak isi manggis

    BalasPadam
  20. Wah sedapnya manggis Wak..

    BalasPadam
  21. Mantap bang. jadi inget iklan "kulit manggis kini ada ekstaknya"..

    BalasPadam
  22. cantik nian buah manggis...queen of fruit ^^

    BalasPadam
  23. Sedapppp betul . kegemaran ku.. kt sini lom nmpk ada jual kt tmpt sy selalu beli buah tapi haritu pesta kendurian... ado jmpe.. beli tiga kilo terussss 😄

    BalasPadam
  24. wak anto kl wak manggisnya

    BalasPadam
  25. ya allah. manggis. ni buah favourite. tapi mahal la jual. lepastu banyak tak elok.

    teringat dulu, masa kecik2 dekat rumah tokwan. kalau balik kampung je eksited manggis. lama2 pokok nya dah tak berbuah. kalau berbuah pun hijau je kejung. dapat la makan 1 2 biji.

    rezeki ada kebun best

    BalasPadam
  26. Lama sungguh tak makan manggis... skrg nmpk mcm dah ada musim...

    BalasPadam
  27. Lama tak makan manggis.. Kalau musim durian mesti ada manggis kan..

    BalasPadam