Isnin, 22 November 2021

MB 176 : Ikan Puyu Goreng

 Salam bertani


Ikan puyu siam goreng


Sepenuaian


Sembelih dua ekor aje sebab wak seorang yang makan


Makan nasi putih dengan ikan puyu goreng panas-panas
Mengimbau kenangan semasa zaman susah masa lalu


Masak gulai pun sedap

Salam bertani

31 ulasan:

  1. Nampak macam sedap. Fiza tau ikan puyu, tapi tak pernah pulak rasa.

    BalasPadam
  2. kalau aruah nenek dulu suka buat pekasam pehhhh

    BalasPadam
  3. Sedap goreng panas-panas, Alhamdulillah

    BalasPadam
  4. sedapnya. kita tahu semuanya ikan je, jenis ikan memang tak tahu

    BalasPadam
  5. jaman iki wak kangji wes seneng wes sugih kann.. 😅

    BalasPadam
  6. iwak puyu goreng kambek nasi wae wak? orak eneng sambel totok kambek ulam?
    besar nampaknya iwak puyu tu wak... wak bela ke?

    BalasPadam
  7. SA suka!!!masak lemak cili api campur daun asam gelugur atau pucuk ubi atau blimbing buluh...dapnyaaaa

    BalasPadam
  8. Gambar akhir tu yang menggugat iman tu...!

    BalasPadam
  9. Tempoh hari balik kampung dapat makan ikan puyu goreng. Mertua PC mancing dapat banyak juga. Syukur. Puas makan.

    BalasPadam
  10. Sedapnya ikan puyu goreng.
    Arwah ayah dulu suka bakar cicah air asam, pun sedap Wak.

    BalasPadam
  11. layan juga ikan puyu ini...

    ikan segar tu

    BalasPadam
  12. teringat kenangan memancing di sungai bersama arwah aban ngah saya, semenjak dia meninggal saya langsung tak minat nak memancing lagi..

    BalasPadam
  13. Tak pernah rasa ikan isi puyu macam mana. Dulu bela je letak dalam rumah.

    BalasPadam
  14. WOW BESAR JUGA PUYU SUNGAI YA SEDAP SGT DIGULAI TU

    BalasPadam
  15. igt ikan puyu kat rumah..tak sampai hati nak makan huhuhu

    BalasPadam
  16. Besaqnya ikan puyu tu, cheq tak pernah tengok puyu sebesar tu 😮

    BalasPadam
  17. Wah,wak bela puyu siam yer...besar-besar...
    Saya kalau dapat puyu suka masak sambal tumis dengan daun kari..sedap dan hilangkan bau ikan darat

    BalasPadam
  18. Di desa Etuza kata, ikan ni ikan karuk..memang sejenis yang menarik jika di pelihara..

    BalasPadam
  19. Wak ternak ikan jugak ya…seronoknya, semua ada.

    BalasPadam
  20. Sedapnya wak goreng ikan puyu layan nasi panas2.

    BalasPadam
  21. Ngayah temen lauk koyo kuie wak.. mentuo nang mburi pun orak perasan🤭

    BalasPadam
  22. nampak lg sedap buat masak smbal tu

    BalasPadam
  23. Gemuk berisi ikan puyu goreng tu Wak.

    BalasPadam
  24. Lamanya tak makan ikan puyu. Mancing dah tak naik ikan puyu.

    BalasPadam
  25. Ikan segar dimasak terus pasti sedap. Dulu masa kecik makan jugak ikan puyu ni. Tapi dah besar, selera berubah pulak. tapi ikan goreng garing makan dengan nasi panas pun sedap wak.

    BalasPadam
  26. Masa kecik-kecik dulu mak Mrs. A ada bela ikan puyu.
    Dah lama tak tengok ikan puyu

    BalasPadam