Rabu, 4 Mac 2020

WW 165 : Awas Cuaca Panas

Salam bertani


Salam bertani.

41 ulasan:

  1. Memang banyak minum air.

    BalasPadam
  2. pelbagai ujian yang sedang kita lalui, dengan cuaca panas wabak penyakit, semoga kita semua sentiasa di dalam lindungan Nya,aamiin

    BalasPadam
  3. Allahu.Sekarang sangat kurang hujan...cuaca memang panas terik..kena minum air lebih.

    BalasPadam
  4. Sekarang di Sarawak pun panas... Tapi ada jugak hujan tak menentu. Apa² sama² kita beringat untuk jaga kesihatan dgn banyak minum air dan kurangkan aktiviti di luar rumah. Nice info 😊

    BalasPadam
  5. mmg skarang cuca panas rasa mcm nk mandi air terjun

    BalasPadam
  6. memang panas membahang wak, semalam petang hujan lebat ya Allah sejuk rasa malam tadi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Katanya sampai berakhir monson timur laut ni

      Padam
  7. semoga Allah permudahkan segala urusan kita. aamiin

    BalasPadam
  8. panas banget wes manggon neng alas orak payah nganggo baju yo wak ? hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Neng alas okeh nyamuk kanji
      Ngolek hotel, ono ekon, anyes

      Padam
  9. Cuaca panas gini baru minum air sat tadi pun rasa macam belum minum air lagi aduhaiii

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum wp. terima kasih atas ingatan. mmg cuaca agak panas sekarang, tapi tiba2 mlm ni di tempat saya hujan lebat..alhamdulillah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wkmsalam
      Hujan rahmat selepas lama menunggu

      Padam
  11. cuaca panas dijangka berterusan hingga hujung mac katanya..kena banyakkan minum air, kurangkan terdedah kpd cuaca panas secara direct dan gunalah pelindung kulit spf setiap kali keluar..

    BalasPadam
  12. malam tadi kampung ku hujan sampai ke pagi hanya tak lebat...:

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah
      Semua hidupan mengharapkan hujan

      Padam
  13. CUACA PANAS NCOVY MEREBAK JGN BANYAK BERSOSIAL DI LUAR RUMAH..JAGA KESIHATAN DIRI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takut juga covid-19 fasa dua ni
      laju aje peningkatannya

      Padam
  14. kat sini selalu hujan.. Alhamdulillah ada juga panas..

    BalasPadam
  15. Hari ni hujan sikit kt kulim..walaupun sikit dan sekejap..cukuplah meredakan panas yg membahang

    BalasPadam
  16. Sini dah hujan lebat petang tadi. Hampir tiga bulan juga kemarau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lamanya tak hujan.
      Sejak tahun lepas dah 3 kali musim kemarau

      Padam
  17. Terima kasih, info berguna! :)

    BalasPadam
  18. semlm kebasahan semasa pulang dari solat jumaat. selalunya panas 24/7!

    BalasPadam
  19. Alhamdulillah 2 Hari Ni kurang sikit panasnya..

    BalasPadam
  20. Kena minum air putih..kena rajin cuci tangan..semoga bermanfaat

    BalasPadam
  21. sekarang da masuk musim panas kan...aduhaiii...

    BalasPadam
  22. mungkin cuaca panas ni boleh membunuh virus covid... kita bersangka baik

    BalasPadam
  23. sangat panassss. Alhamdullilah

    BalasPadam
  24. nak suruh anak-anak ini kerap minum air yang payah.. kurung dalam rumah tak ada masalah lagi.. hehehe

    BalasPadam