Khamis, 26 Mac 2020

Kobit 20

Salam bertani.

Pada petang semalam, wak membidani seekor lembu betina yang beranak sulung. Alhamdulillah, ibu dan anak lembu yang baru lahir selamat dan sihat. Wak namakan anak lembu jantan tersebut COVID TWENTY. Panggilan jawanya Kobit aje.


Si Kobit selepas dilahirkan 


Baru belajar berjalan.


Si Kobit bersama ibunya


Kobit tak minum air sungai.
Air tu untuk ibunya,


Alhamdulillah.
Kobit dah menyusu, dah berak dah kencing.
Itu tandanya Kobit sihat.



Seekor lembu betina yang jatuh ke seberang sungai juga sudah berdua.


Melahirkan anak betina pada bulan lepas.

Salam bertani.

18 ulasan:

  1. Alhamdulillah..covid..kobit..hehe..semoga mmbesar dgn sihat..

    BalasPadam
  2. Semoga membesar dengan sihat.

    BalasPadam
  3. Kobit ni je comel.. hehe covid-19 taknak kawan sebab jahat :P

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah comey nama Kobit 😘

    BalasPadam
  5. hahaha comel nama xD suka tengok anak lembu haha

    BalasPadam
  6. Tahniah wak..bidan bkn sebarang bidan ni..kena ada ilmu

    BalasPadam
  7. comel kobit-20 tu WP... semoga sihat dan membesar dengan jayanya...

    BalasPadam
  8. subhanallah, Allah sebaik-baik pencipta.Baru saya tahu, anak lembu yang baru lahir saiznya taklah kecik sangat ek..hihi..kejakunan sikit saya ni.Saya ingat anak lembu kecik dan comel je..alhamdulillah.semakin berkembang haiwan ternakan WP:)

    BalasPadam
  9. Berapa lama tempoh lembu boleh berjalan selepas lahir?

    BalasPadam
  10. Nama kobit pun comel. Yang seberang tu wak tak angkut balik ke?

    BalasPadam
  11. Nampaknya kobit kena tangguhler dia punya daftar nama sebab JPN belum bukak 😊

    BalasPadam
  12. adoiii kenapa comel sangat nama Kobit...hahahahha!

    eh yang sekor tu jatuh ke seberang sungai? tak dapat bawak balik ke sebelah sini la ek...ke boleh je?

    BalasPadam
  13. Semoga kobit membesar dgn jayanya... Comelnya nama kobit

    BalasPadam
  14. namanya ikut trend..semoga kobit terus membiak dengan banyak lagi..

    masa raya korban pasti ada orang nak membeli

    BalasPadam
  15. Alhamdulillah kobit lahir mmbawa rezk

    BalasPadam