Selasa, 31 Mac 2020

Happy Birthday ePool

Salam bertani

Hari ini adalah hari jadi si ePool yang ke-tiga. ePool lahir pada 01  April, tarikh orang-orang zaman dahulu menyambut 'April Fool'. Begitulah si ePool mendapat nama. Walau pun sudah berumur tiga tahun, si ePool tidaklah begitu gemuk kerana musim kemarau yang berpanjangan pada tahun lepas dan tahun ini.

Happy birthday to me
Harap-harap tahun ini dapat giliran qurban.


Hari ini genap umur ePool tiga tahun.
Masih kemarau dan panas terik.
Rumput berkurangan.


ePool semasa berumur dua tahun.


Hari jadi ePool yang pertama


ePool berumur 6 bulan.


ePool selepas dilahirkan.


ePool dah ada dua adik betina.

Salam bertani.

25 ulasan:

  1. Beri hadiah apa pada ePool?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ePool ni lembu baik.
      Tak mintak apa2 hadiah pun.

      Padam
  2. hpbday epool..sian nmpknya rumput mknanan epool xberapa subur

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab tu ePool nampak kurus aje.
      Tahun lepas dua kali kemarau
      Sekarang pun tengah kemarau lagi.

      Padam
  3. mungkin epool bersedih sebab tak dapat hadiah motor seperti ketika berumur 6 bulan dan setahun...

    ehhhhhhhhh hahahahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. ePool ni sangat kenal motor tuannya.
      Bunyi motor pun dia tahu.
      Kalau motor orang lain dia buat do no je

      Padam
  4. Jika dapat giliran qurbn, itulah hadiah terbesar utk epool. Happy birthday epool hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang dah ada tempahan
      tapi tak buat keputusan lagi.

      Padam
  5. Semoga epool berjasa pada tuannya.

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Sebab tengah musim kemarau sekarang
      rumput agak berkurangan dan cuaca sangat panas menyebabkan ePool nampak kurus.
      Tapi ePool ni lembu organik 100%

      Padam
  7. Selamat ulangtahun kelahiran ePool..

    BalasPadam
  8. Happy birthday epool.
    Moga menjadi lembu yang baik dan mendengar kata pada WP.

    BalasPadam
  9. comel pulak name ePool tu ha..ingat epool ingat april fool gitu. hihi

    BalasPadam
  10. HB epool..
    Sian epool rumput tak berapa hijau..
    Harapnya hujan akan mula turun dan menghijaukan rumput-rumput untu epool dan geng..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah ada hujan sikit2.
      tapi belum ada yang lebat

      Padam
  11. Alaaa takde kek ke...leh tiup lilin ada belon- belon ke...hehehehhappy birthday Epool

    BalasPadam
  12. lumayan wak eneng lemboo pirang2..

    BalasPadam