Isnin, 2 September 2019

Orkid Kampungan

Salam bertani

Wak nak tunjuk pokok-pokok bunga orkid yang ada di halaman rumah wak. Orkid kampung aje. Apa jenisnya pun wak tak tahu. Kadang-kadang rajin juga berbunga.



















Salam bertani.

20 ulasan:

  1. cantiknya orked! Suka bunga orked..tapi harganya boleh tahan mahal

    BalasPadam
  2. suami saya sukalah tanam2 bunga ni, ehhehe, tangan saya jarang menjadi kalau tanam apa2.

    BalasPadam
  3. cantik wak, kampungan ke nih....
    dana suka semua orkid, even orkid liar yg tumbuh kt pokok getah tu pun dana suka... dhla wangi bau nya

    BalasPadam
  4. segar bugar orkid wak.. mcm2 kaler. cantik :)

    BalasPadam
  5. Orked kampung pun sangat memikat ni wak, aduh jeles lah dgn wak nih, tanam apa je menjadi ek

    BalasPadam
  6. mnjadi betul bunga dia kan..cantik2 ni

    BalasPadam
  7. Cantik..semangat tengok warna-warnanya.

    BalasPadam
  8. Cantik. Kat rumah ada tanam okid, gemuk2 tapi tak berbunga. Lelaki kot?🤦‍♀️🤦‍♀️

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada ke orkid lelaki.
      kena kasi tempat panas matahari biar dia berbunga.

      Padam
  9. Ni yg jeles ni...cantik2 semuanya...ni bukan kategori orkid kampung dh ni..ni dh komersil..SA suka orkid yg menumpang kat pokok..bunga dia lagi cantik coraknya

    BalasPadam
  10. Cantiknyaaaa...Saya peminat bunga orkid Wak, tapi nak membeli dan menjaganya, memang bukan tangan Saya..huhuhu hbs mati semuanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pokok orkid ni manja sikit.
      Jenis yang wak tanam ni tahan lasak sikit.

      Padam
  11. aduhh cantiknya...berbunga2 dalam hati

    BalasPadam
  12. Subhanallah cantik-cantiknya orkid.
    Lama tak WP amik masa nak berbunga cenggini.
    Huwwaaaaa... kalau M.I.L Mrs. A nampak ni mesti berjam-jam dia membelek hahahaa...

    BalasPadam
  13. Asalnya dulu tanam yang keratan batang aje.
    Makan masa juga nak subur dan berbunga.

    BalasPadam
  14. cantiknyaaa, ni kalau mak saya tengok mesti dia suka! dia rajin juga tanam orkid dulu2...tapi memang lama nak berbunga...

    BalasPadam
  15. CANTIK SEMUA ORKIDNYA XJEMU DIPANDANG

    BalasPadam