Rabu, 10 Julai 2024

WW 564 : Ngeteh Petang Rabu

 Salam bertani


Kudapan kami berdua petang ini.
Nangkadak goreng dan teh.


Isi nangkadak sebelum digoreng.


Goreng sedikit aje.
Bakinya dimakan segar.


Buah nangkadak matang.
Salam bertani.

34 ulasan:

  1. Nangkadak? Nangka kacuk cempedak ke Wak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Namgkadak ni bibit dari Indonesia.
      Nangka kacuk cempedaklah.

      Padam
  2. Wahh sedap ni petang² makan nagkadak goreng dengan kopi ..

    BalasPadam
  3. Ada tak cempedak kacuk nangka. Namanya jadi apa ya. Wak mana nak cari anak pokok nangkadak ni. Area mana ada jual. Nak tanam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau cempedak nangka Malaysia benihnya ada jual

      Padam
  4. Wah…sedapnya Wak.
    Tak pernah lagi saya makan nangkadak. Nangka+cempedak, macam mana rasanya tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasanya lebih mirip cempedak, ada sikit2 rasa nangka.

      Padam
  5. wahhh meriah besar2 betul isi nangkadak tu! berbaloi-baloi berbudi pada tanah!

    BalasPadam
  6. elok isinya rapat lak tu...sedapnya wak

    BalasPadam
  7. tak pernah lagi mkn nangkadak ni...nampak menggiurkan

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum, nyaman suasana petang dengan nangkadak. Pertama kali tengok ni. Salam bertani

    BalasPadam
  9. Nice..Cempedak siap goreng skrg ni mahaiii..Kena beli sebiji goreng sendiri baru puas hati =D

    BalasPadam
  10. Sedap sangat nampak nangkadak goreng tu

    BalasPadam
  11. Selamat minum petang Wak πŸ‘

    BalasPadam
  12. Bila nak 'open kebun' ni. asyik tengok gambar je :p

    BalasPadam
  13. banyak ulas nangkadak nya tu. elok tebal pula

    BalasPadam
  14. nak tanya wak, bau nangka ke cempedak buah nangkadak nih hehe :)

    BalasPadam
  15. Nak tanya juga seperti Ana Jingga tu...Bau yang mana mendominasi?. Kalau cempedak tu sedap sangat digoreng.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih kepada cempedak.
      Buahnya mirip nangka, isinya mirip cempedak

      Padam
  16. Subhanallah..Sedap banget! 🀩🀩 Ini memang puas Makan!! 😁

    BalasPadam
  17. Nampak warna nangkadak tu, kalau saya tak sampai kuali. Terus ngap!

    BalasPadam
  18. sedapnyaaaa wakkkk mesti semerbak 1 rumah ni

    BalasPadam
  19. Naah kalo buah ini saya sukaaaa Wak 😍😍😍😍

    BalasPadam
  20. Buah ni bibitnya dari Indonesia tau Fan
    Kalau di sana tentu banyak.
    Yang terkenal tu nangkadak oryen

    BalasPadam
  21. Tengok warnanya, tengok rupa parasnya...nampak sedap betul..mesti juicy dan manis..

    BalasPadam