Ahad, 7 Julai 2024

Anak Sekolah Dah Merah

 Salam bertani

Buah rambutan anak sekolah di dusun WP dah mula merah.


Baru mula nak merah


Setangkai buah rambutan anak sekolah


Seminggu lagi merahlah.


Buah rambutan anak sekolah biasanya matang awal 
berbanding rambutan lain.

(Gambar-gambar di atas diambil pada minggu lepas)


Petang ni tuai sedikit buah rambutan anak sekolah
 untuk cemilan kami berdua.


Dah masak ranum.


Ini pokok rambutan jarum emas.
Buahnya akan matang lebih kurang sebulan lagi.

Salam bertani.

25 ulasan:

  1. Kalau anak sekolah tu, kuning2 pun sedap dah...

    BalasPadam
  2. Anak sekolah tu biasa tak tunggu merah dah sedap dah.

    BalasPadam
  3. Ingat orang jer sekolah, rambutan pun sekolah, heheh. Sedap rambutan anak sekolah ni

    BalasPadam
  4. my hubby suka sgt2 mkn rambutan esp anak sek tu...MZ zmn2 muda remaja obses mkn rambutan, ni dh umur 40s ni dh tak berapa mkn sgt, setakat sebijik dua jer

    BalasPadam
  5. merahnya anak sekolah terpesona mandang manis terasa-rasa

    BalasPadam
  6. Sy suka yg merah² kuning tu Wak, rangup. Kalau ranum kureng sikit :)

    BalasPadam
  7. Ya Alloh ini mah buah kesukaanku wak...palagi yang dah menuju mateng, belom yang mateng banget...enak manis legit

    BalasPadam
  8. Rambutan jarum emas pun ada ya…cetek sungguh pengetahuan saya pasal buah rambutan ni Wak ๐Ÿ˜„

    BalasPadam
  9. waahhhhh meriahnyaaa rambutan Wak!

    BalasPadam
  10. Seronok tengok hasil kebun wak. Berbuah lebat rambutannya.

    BalasPadam
  11. Cantik wak warna rambutannya..pink gitu hehe

    BalasPadam
  12. sedap ni wak, rambutan sekolah, lekang manis isi nya kan. .

    BalasPadam
  13. Alcohol Wipes are commonly used for degreasing, cleaning off fingerprints, removing flux residues, and even disinfecting hard surfaces. Sanitizing and disinfecting wipes are fine to touch while you're cleaning with them, but they should never be used to clean hands or other body parts.
    Alcohol Wipes
    Alcohol Wipes
    Alcohol Wipes

    BalasPadam
  14. meriah lenbat buah rambutan tu...merah2 tgu dipetik....pokok rambutan jarum emas 1st time dgr

    BalasPadam
  15. lebat buahnya.takda musuh tupai ke wak?

    BalasPadam
  16. Geram tengok buah rambutan tu, merah lebat semuanya. Mesti manis isinya Wak.

    BalasPadam
  17. Lebat berbuah berkemerahan laa di pokok nanti .

    BalasPadam
  18. Tahun ni rambutan budak sekolah kureng buahnya. Tu pun entah dapat rasa atau tidak. Si monyet dah menunggu je. Yang geram kadang muda lagi dia dah ngungis. Mudahan ada rezeki anak cucu kami

    BalasPadam
  19. Rambutan ini termasuk buah yg saya tak bisa makan ๐Ÿ˜‚. Tak pandai makannya, selaluuu saja kulit Ari dari biji dia ikut termakan. Krn itu saya tak terlalu suka makan buah ini. ๐Ÿ˜…

    BalasPadam