Khamis, 2 Disember 2021

Fiza Beranak Sulung

 Salam bertani

Bertambah seekor lagi ternakan lembu wak di tepi sungai apabila si Fiza beranak sulung baru-baru ini. Anak sulung Fiza betina jadi wak namakan Nona sempena........ eh! takde sempenalah......, sebab dah ada nama Nana dan Rina dalam keluarga mereka. Mudah-mudahan Nona manis sihat dan cepat membesar.


Fiza baru sahaja melahirkan anak sulung
Anaknya wak dah pasangkan rantai leher 


Anak betina ni wak namakan Nona


Nona manis baru belajar berjalan


Masa ni anak Fiza belum menyusu lagi


Si Apis datang menziarahi ahli keluarga baharu
Bakal jadi bestfriendlah ni


Keadaan Fiza sebelum melahirkan anak.

Salam bertani



34 ulasan:

  1. Nanti anak seterusnya boleh wak namakan Macarena pulak hehehe

    BalasPadam
  2. Bertambah rezeki Wak, alhamdulillah.
    Fais tu jantan ke Wak? Nona manis jadi gf dia la nanti :P

    BalasPadam
  3. Pakat letak nama blogger semua ni cucu2 wak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan? Ingat cheq ja yang nampak benda ni 😂🤣

      Padam
  4. Bertambah anak cucu ternakan, wak. Selamat berpantang, Fiza :)

    BalasPadam
  5. wah..alhamdulillah, bertambah lagi sekor..comei nama..Nona!

    BalasPadam
  6. Cantiknya nama FIZA. hahahha.

    semalam tertengok IG Syukor yang viral dengan kerbau tu, nama Kerbau dia - 'Semek'. Comel jer.

    BalasPadam
  7. wah..tahniah wak...btw, garangnye muka fiza tu..haha

    BalasPadam
  8. wah bertambah ahli nya....bilalah dapat bela lembu pulak nih

    BalasPadam
  9. wak takde ke lembu yang warna nya hitam putih mcm lembu kat iklan tu? wahhhh selamat timang cucu ye wak

    BalasPadam
  10. Ini baka apa wak lembunya.Tanduknya panjang betul walau baru beranak sulong..

    BalasPadam
  11. Yeay...Wak dh dapat cucu baru.....

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah. Seronoknya bercucu, comel.Tahniah Wak.

    BalasPadam
  13. Tahnia Fiza atas kelahiran cahayamata pertama si Nona. Nona, selamat lahir ke dunia. Semoga sihat sentiasa ya.

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah . Semoga membesar dengan sihat

    BalasPadam
  15. tahniah fiza dan selamat berpantang.
    tahniah juga buat wak, dapat cucu baru 😂

    BalasPadam
  16. Alhamdulillah tahniah bertambah ahli keluarga tepi sungai

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah.. rezeki.. Fiza nama kawan opis saya.

    BalasPadam
  18. amboi nona sedapnya nama. Meriah family sambut ceq nona ye.

    BalasPadam
  19. Wah.. alhamdullilah, rezeki bertambah lagi ternakan Wak..

    BalasPadam
  20. apis ingin memikat nona.
    salam hujung minggu wak.
    hihi.

    BalasPadam
  21. Harapnya Apis tak membuli Nona la..eheheh

    BalasPadam
  22. bestfriend forever ehh apiss haha .

    BalasPadam
  23. Lepasni bubuh nama maqnie pun boleh sempena jadi follower tertua wak , hehe

    BalasPadam
  24. Teruja nama-nama haiwan peliharaan dan ternakan wak. Huhuhu!

    BalasPadam
  25. wah cute je nama nona. Mesti tu apis nak datang mengurat tu. nanti dah besor boleh jadi gf tu hehehehe

    BalasPadam
  26. nasihatkan sikit si apis tu wak, jangan dok kacau anak dara orang

    BalasPadam
  27. Tahniah Fiza dapat anak sulung. eh eh..terasa macam sebut nama sendiri. Dah macam nama nama blogger je ni wak. Hehehe

    BalasPadam
  28. Subahanallah..rezeki mencurah curah ni

    BalasPadam