Ahad, 26 Februari 2023

Cukup Setahun Bubu Jadi Majikan

 Salam bertani

Hari ini 26.02.2023 menandakan genap setahun wak pelihara si Bubu. Anak bulus yang wak kutip di tepi jalan ini hidup selesa bersama kawan-kawannya yang lain. Jom lihat perkembangan si Bubu selama setahun ini


Gambar Bubu pada hari ini
Genap setahun jadi majikan kat rumah


Keadaan Bubu semasa wak kutip tepi jalan
Kedua-dua matanya dah tak boleh buka


26.02.2022
Hari pertama Bubu di rumah wak
Ada luka di ekor, kaki dan telinganya


09.03.2022
Bubu masih diasuh di dalam sangkar


26.03.2022
Bubu baru tumbuh bulu baharu



07.05.2022
Hampir tiga bulan


30.07.2022
Lima bulan dah umur Bubu


02.08.2022
Budak mata sebelah


02.08.2022
Rasa berat mendukung Bubu


29.08.2022
Hantar Bubu masuk jawi


25.12.2022
10 bulan



Bubu yang sekarang
Dah macam anak kangaroo
Lebih 7 kg beratnya

Salam bertani.


37 ulasan:

  1. Alhamdulillah, dah sihat walafiat Bubu...cantik warnanya, hitam itu menawan...

    BalasPadam
  2. Gemuknyaa...kejap aje dh besar erk...bulu dia cantik dah...

    BalasPadam
  3. Ramainya majikan Wak...Semoga dilimpahkan rezeki

    BalasPadam
  4. Suka tengok orang prihatin dengan si bulus jalanan mcm Pakcik WP jaga Bubu, cantik Bubu. Semoga pakcik sekeluarga dilimpahi rezeki berpanjangan..

    BalasPadam
  5. moga jadi majikan yg baik ye bubu sentiasa doakan wak skeluarga moga sentiasa sihat panjang umur dilipat kali gandakan rezeki

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah…seronok tengok Bubu membesar dengan baik. Allah saja yang dapat membalas kebaikan wak & isteri.

    BalasPadam
  7. Cantiknya bulu bubu..
    Teringat kucing Oyen saya dulu
    kutip sejak ia kecik dari kene kurap yang teruk sampai la jadi mcm kucing siam..
    Sekarang takde dah sbb sakit ada FIV
    Rindu nk bela kucing

    BalasPadam
  8. Kesian lihat kucing terbiar, untung la nasib bubu ada yg sudi membelanya.

    BalasPadam
  9. Bulu is in the right hands, sebab tu bubu makin sihat & comel.
    Bulunya mmg bertukar warna ye Wak?

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah dah setahun Bubu jadi majikan ye. Jumpa dari comot samapi dah cantik bulu Bubu

    BalasPadam
  11. alhamdulillah membesar dgn sihat bagaikan seekor anak kanggaroo sudah si Bubu itu hehe

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah, membesar dengan jaya Bubu tu

    BalasPadam
  13. eee geram nengok dia! gebu dan sihat sekarang, alhamdulillah!

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah moga WP dimurahkan rezeki asbab menjaga dan membela bubu

    BalasPadam
  15. comelnya bubu masa kecik, muka ineseng sangat. no wonder lah berat nak mendukung, 7kg berat dia. sedap peluk

    BalasPadam
  16. alhamdulillah, bubu dijumpai oleh orang yang betul..dari tak comel, makin comel sekarang...

    BalasPadam
  17. Bubuuuuu, kamu kok gemoooy sekaliiii 😍😍😍😍. Duuuh saya sukaaa liat foto bubu pas berdiri Wak , kayak kangguru πŸ˜„πŸ‘.

    Dari awal Wak adopt bubu, sampai sekarang jadi glow up ❤️πŸ‘πŸ‘.semoga rezeki Wak selalu melimpah Ya

    BalasPadam
  18. hampir sama dengan sekampit beras.

    BalasPadam
  19. MasyaAllah. comel nya dari kecik smpai gemok dia ye

    BalasPadam
  20. Alhamdullilah, gebu dah bila Wak jaga Bubu ya..

    BalasPadam
  21. Hensemnya Bubu! Asal anak jalanan, bila dijaga, cantik sihat jua.

    BalasPadam
  22. dah boleh buat biography dah si Bubu , penat tak wak jadi bibik pada majikan2 nii hehe :)

    BalasPadam
  23. warna bulu bubu makin besar sudah bertukar. dh gemok skrg ni

    BalasPadam
  24. terima kasih orang baik yang merawat kucing, alhamdulillah sekarang cantik kucingnya

    BalasPadam
  25. nanti bubu jd abg long kawasan ni!

    BalasPadam
  26. Hi Bubu yang kacak!.. Salam kenal ye buat Bubu..

    BalasPadam
  27. Comei dia, sihat. Besar ganjaran Wak dan isteri, bela kucing dari jalanan.

    BalasPadam
  28. Patutla besar, dah kena jawi rupanya bubu. Semoga Allah berkati keluarga wak atas ehsan pada bubu

    BalasPadam