Rabu, 7 September 2022

WW 250 : Pelangi, Bulan dan Matahari

 Salam bertani




Salam bertani

32 ulasan:

  1. MasyaAllah…cantik. Matahari tu jelas pancaran cahayanya.

    BalasPadam
  2. MasyaAllah tabarakallah indahnya pelangi di langit yang luas membiru. Walau di mana pun kita berada kita tetap memandang langit yang sama eh! tiberrr...

    BalasPadam
  3. pelangi, bulan, bintang dan kereta-keretaku

    BalasPadam
  4. Subhanallah, terasa aman & damai je tgk gambar rumah Wak dan suasana kampung.

    BalasPadam
  5. pelangi petang tu agaknya Wak... mcm lagu Sudirman je...

    BalasPadam
  6. Sedap mata memandang suasana kampung, tenang, halaman rumah luas, bersih dan paling penting ada tempat santai..

    BalasPadam
  7. Masyaa Allah...
    Indah planet ciptaan Allah untuk kita makhluknya

    BalasPadam
  8. Mana sy nak dpt kan sayur kacang panjang ular tu

    BalasPadam
  9. Subhanallah, cantik ciptaan Yang Esa.. Kan.. Itulah bukti kebesaranNya.. Kita manusia tak mampu menciptanya sendiri, haruslah bersyukur masih dapat melihat dan menikmati keindahan yang ada ..

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum wak.
    Nak minta bantuan /dari pengalaman wak (maaf soalan luar dari topik posting diatas)… berkaitan pokok pisang /Batang diserang penyakit menjadikan ia berlubang2، bertukar ke coklatan , busuk dan pokok akhir nya tumbang. Apa racun yg harus digunakan utk merawat. Tkasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba google ' penyakit moko atau layu bakteria'
      Walau pun ada ubat penyakit moko ni tetapi tidak berkesan sebab sangat cepat merebak.
      Caranya kena hapuskan pokok pisang yang kena penyakit (contohnya tebang dan bakar). Buahnya juga akan rosak dan tidak dapat dituai

      Padam
  11. Tenang dan damai. Tak sabar nak balik kampung, duduk di kampung lama-lama.

    BalasPadam
  12. Besar dan luas halaman rumah wak. Kemas dan bersih terjaga. Lama rasanya tak melihat pelangi muncul.

    BalasPadam