Khamis, 15 September 2022

Apis dan Nona

 Apis dan Nona berkawan baik sebab emak mereka berjiran. Mareka adalah adik beradik sebapa tetapi berlainan ibu. Emak Apis baka KK manakala emak Nona baka Brahman. Bapa mereka pun baka Brahman. Jom tenguk mereka


Tak lama lagi genap setahun umur Apis


Ni bukan Nona manis tapi Nona sado


Macam serupa
 Saiz pun hampir sama


Apis dan Nona masih lepas bebas tidak bertambat 
sebab belum ada adik


Apis, Nona dan geng baru si eNon tu



Apis dah nak sama besar dengan emaknya si Zura tu
Apis ni masih menyusu


Apis lahir pada 26.09.2021
Anak Zura yang ke-8
Tak lama lagi genaplah setahun umurnya


Nona adalah anak sulung si Fiza
Lahir pada 02.12.2021
Si Apis datang tenguk adik baru

Salam bertani


26 ulasan:

  1. Iyelah wak, nampak dua2 macam serupa. Tuannya jelah yang boleh cam mana Apis, mana Nona.

    BalasPadam
  2. Hi Nona sado!! Nona manis di sini 🤣
    Moga sihat selalu ya keluarga ini ❤️❤️❤️

    BalasPadam
  3. Wah, ada lembu baka Brahman. Ni kasta teratas ni.

    BalasPadam
  4. wah! Nama2 pun dah moden skrg lembu2 Wak ni. Ada ke yg bernama Angelina Jolie?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nama AJ tu belum ada lagi cikgu
      Tapi nama Joe Bidin ada sebab lahir sama tarikh dengan
      perlantikan JB sebagai presiden USA.
      Wak panggil Din aje

      Padam
  5. Lain baka tapi nampak sama gitu. Cuma beza saiz bak kata wak. Sihat sihat lembu wak.

    BalasPadam
  6. Bagus la Apis & Nona..berbaik-baik adik beradik.
    Zura tu awet muda la..
    Walaupun dah anak 8 tetap nampak muda tak jauh beza dengan Fiza 🤭

    BalasPadam
  7. Macamana Wak boleh ingat & cam diorg ye? Sy tengok serupa je hehe....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak yang beri nama dan ngadap mereka setiap hari
      Tentulah ingat namanya sekor2

      Padam
  8. berapa ekar tanah ni rumputnya baru kenyang besar ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rumput banyak takde masalah
      Lagi pun mereka belum bertambat

      Padam
  9. Tak boleh cam saya nama2. Tengok sama ja semua hihih

    BalasPadam
  10. Semangat badan semuanya....geram plak SA tengok..ni kalau sembelih ni sure sekampung bleh cater ni

    BalasPadam
  11. Pening saya nak pahamkan susur galur si apis dengan si nona. dah le nampak cam kembar je.

    BalasPadam
  12. sihat2 semunya..alhamdulilah... baka baik ni

    BalasPadam
  13. Lembu ekk, setahun pun dah macam besau nauu Saya tengokk Wakkk hahahaha

    BalasPadam
  14. Hadoilah wak.. Saya nampak sama je.. Terror betul wak boleh tahu yang mana apis dan yang mana nona..

    BalasPadam
  15. saya nampak semua sama je Wak. semoga sihat-sihat dan sado

    BalasPadam
  16. walaupun umur setahun tapi besar dia

    BalasPadam
  17. kadang2 hairan mcm mana tuan lembu boleh kenal lembu2 walaupun hampir sama

    BalasPadam