Isnin, 18 November 2019

MB 111 : Tetamu Tidak Diundang

Salam bertani



Salam bertani.

46 ulasan:

  1. Ini yg kita takut..kadang jumpa kulitnya..besar2 pula tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si batik ni tengah kekenyangan membaham seekor ibu ayam

      Padam
  2. Kalau terjumpa tetamu tak diundang ni memang lari terus. jumpa kat kebun ke ni wak? Besar betul! Baru lepas makan something ke tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia masuk kawasan rumah, membaham seekor ibu ayam.
      Tak boleh keluar pagar kerana perutnya yang besar tu.

      Padam
    2. Ohh patutlah macam tu rupanya. Dah makan tu memang tak muat lah nak keluar pagar.

      Padam
  3. Huu sejak tak bela ayam ni x datang dahhh kat rumah tapi tak tahu la malam2 makhluk ni merayap,, ,, tapi risau jiran bela kambinggg plakkk huu dah la belakang tu kawasan semak hutan la jugak.. ular sawa ni dah mati kee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ular ni masih hidup mek.
      Kekenyangan dan kepenatan kerana tak boleh keluar pagar.

      Padam
  4. Alamak! tengah kekenyangan tu.. burppppp!

    BalasPadam
  5. mak aihhh,,,besor sangat tu..tengah kekenyangan nampak gaya perutnya tu...
    serammmm

    BalasPadam
  6. seram la wak nengoknya, ni sapa yang tangkap ni? wak ke ada bomba atau jpam yang tangkap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak tangkap sendiri.
      Ular ni dah tak agresif kerana kekenyangan dan kepenatan tak boleh nak keluar pagar.

      Padam
  7. Kalau saya jumpa ular lidi pun dh tak cukup tanah nak
    ari..ini kan pulak si ular sawa...mau pengsan kt situ jgk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ular sawa ni wak tak takut sebab dia takde bisa.
      Lagipun kalau dia kekenyangan, pergerakannya slow aje

      Padam
  8. Balasan
    1. Tak pernah lagi ular sawa masuk kawasan rumah.
      Ni first time.

      Padam
  9. hati-hati wak
    musim hujan nie
    depa suka keluaq cari mkn
    mcm kat rumah saya hari tu
    kemain besau ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak ada bela ayam kampung di belakang rumah.
      Tu dia datang curi ayamlah

      Padam
  10. Wak, tu kulit dia ke ular betul? Seram dan geli geleman.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ular sawa betullah Azi.
      Masih hidup lagi tu.
      Kekenyangan sampai tak larat nak jalan

      Padam
  11. ya Allah walaupun kulit ja yg tinggal, tapi takut nya tetap ada :(

    BalasPadam
  12. berhati-hati ya WP semasa berkebun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan kat kebun Tar.
      Tapi datang masuk kawasan rumah.
      lepas tu tersangkut tal boleh keluar pagar

      Padam
  13. aduhh.. tetamu ni suka mencopet ayam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu dah telan seekor ibu ayam.
      Nasib baik dia amek seekor aje.

      Padam
  14. Assalamualaikum wp.
    ohh, boleh tahan juga besar tetamu tu. bela ayam, kambing kena hati-hati la. Maklumlah habitat diorg dah semakin mengecil..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wkmsalam ustaz.
      besar juga, lebih 10 kaki panjangnya.
      Dia datang mintak ayam.

      Padam
  15. Balasan
    1. Ular sawa ni tak berapa menakutkan.
      kalau ular tedung lagi bahaya.

      Padam
  16. SubhanaAllah.PC tengok gambar je pun dah ngeri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pakcik siap tangkap gambar dekat2 lagi.
      dia relax aje agaknya dah kepenatan tak dapat cari jalan keluar

      Padam
  17. Salam.. lama tak jejak ke sini...
    nampaknya.. mcm dah kenyang je tu.. sape la yg jadi mangsa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wkmsalam nOe.
      Harap2 sihat2 aje.
      Ular sawa ni dah kekenyangan membaham seekor ayam.

      Padam
    2. alhamdulillah Sihat WP..harap WP pun sihat juga...
      rezeki dia la tu... :)

      Padam
  18. terkejut tengok gambar yg first tu...

    BalasPadam
  19. Sungguh mengerikan..... tu mati ke hidup tu WP

    BalasPadam
  20. Dah tu lepaskan aje ke? mak oiii besar betul..seriau tengok...

    BalasPadam
  21. Laaa... kenapa takde cerita nak baca?

    BalasPadam
  22. Baru-baru ni ada masuk kat reban ayam mak Mrs. A di kg mati ayam serama batik adik ipar Mrs. A.

    Mujur kat kg ada penangkap/ pemburu ular sawa so panggil dia je tangkap

    BalasPadam