Ahad, 1 November 2020

MB 147 : Minuman Untuk Pengidap Diabetes

 Salam bertani







Sumber : mStar

Salam bertani.

33 ulasan:

  1. Amalan yg baik utk pengidap diabetes.

    BalasPadam
  2. perkongsian ilmu bermanfaat

    BalasPadam
  3. Air putih air masak tu memang paling terbaik. kalau minum kopi/teh tu ada yang tipu letak gula.

    BalasPadam
  4. Ya paling mudah air putih.

    BalasPadam
  5. Info yang bagus...Memang awak selalu amalkan minum air putih setiap hari...Pergi mana2 kedai makan pun, anak & suami mesti oder air kosong je

    BalasPadam
  6. Bagus entri nie.. saya pun memang tengah pratikkan banyak minum air putih sekarang nie. Ya lah kadang tu dah banyak minum air manis kan, jadi kena sulam dengan air putih sekurangnya 1.5 liter sehari..

    BalasPadam
  7. pengidap diabetis mmg kena jaga pemakanan...paling elok byk minum air putih

    BalasPadam
  8. CP kalau minum air kosong mesti nak minum yang sejuk punye je :D

    BalasPadam
  9. Saya biasa minum air putih wak. Jarang minum teh, kopi, susu tu. Perut saya kalah dengan susu.

    BalasPadam
  10. baca ni teringat yang hari ni baru sekali minum air. Banyak betul kerja harini..Hahah

    BalasPadam
  11. air putih plg byk membantu... takleh hidup atie klu sehari tak minum air putih 3L

    BalasPadam
  12. 1,2,3..ok, setiap hari minum..4 & 5 kurang sikit..

    BalasPadam
  13. Ngombe wedang jarang wae wak...hehe

    BalasPadam
  14. Sha tengah cuba kurangkan minum manis dan banyakkan minum air putih..

    BalasPadam
  15. Kopi pilihan uncle! keh keh keh!

    BalasPadam
  16. Wak ada diabetes ke? Saya doakan, wak sihat. Pendek kata, jangan minum air bergula la, kalau nak sihat, dari pembacaan saya.

    BalasPadam
  17. ok.. mia minum semua ni kecuali kopi.... hihihi...

    BalasPadam
  18. Semua tu selalu minum terutama kopi dan teh hijau

    BalasPadam
  19. sekarang minum air putih dan jus roselle..

    BalasPadam
  20. thanks wak! bagi yang takde diabetes pun boleh ambil minuman ni as alternative..

    BalasPadam
  21. BNYKKAN MINUM AIR PUTIH JE..SEDAP JGK..KAN =)

    BalasPadam
  22. Jus sayuran? Boleh cuba juga ni. Yang Cik TK pernah minum jus tomato. Hehe.. apapun sebenarnya air putih adalah yang terbaik!

    BalasPadam
  23. kopi tu n jus sayuran tu kurang minat mau consume tapi green tea tu mmg fav..

    nice sharing wp

    BalasPadam