Rabu, 25 November 2020

WW 197 : Jeruk Belimbing Asam Boi

 Salam bertani






Salam bertani.

30 ulasan:

  1. Kwnapa air liur penuh dalam mulut ni bila tengok pic & baca.. Hihihi

    BalasPadam
  2. Boleh cuba nie sebab depan rumah memang ada ditanam pokok belimbing buluh..

    BalasPadam
  3. wakkkk.. nanti kalau jiran bagi lagi sy buat cam ni wak.. tq recipe nya.

    BalasPadam
  4. 1st time tgk org buat jeruk pakai belimbing buluh Nampak mengiurkan..yummy!

    BalasPadam
  5. Selalu nmpk jeruk manga ja.. kali ni belimbing,, nmpk sedap betul ni wak

    BalasPadam
  6. Boleh jadi hasil pendapatan juga ni wak.

    BalasPadam
  7. Oh rendam dengan air garam dulu semalaman ya. Bila berbuah InsyaAllah cuba. Terima Kasih kongsi.

    BalasPadam
  8. Nengok tu pun dah kecur wak oi

    BalasPadam
  9. Tak pernah terfikir belimbing buloh pun boleh buat jeruk asam boi..kecur lh pulak

    BalasPadam
  10. Ya Allah terus kecur liur tengok ni. Kat tepi jalan ada pokok belimbing buloh ni. Bila berbuah selalunya terbiar je jatuh. Ni bolehla kutip buat jeruk. tak membazir.

    BalasPadam
  11. mak aii, sedap nyer!!!
    pokok belimbing buluh saya masih di umur kanak-kanak.
    belum membesar dan berbuah.

    BalasPadam
  12. Ya rabbi, terliur saya tengok Wak... baru semalam masak lemak babat campur belimbing ni, kawan bagi..sedap..

    BalasPadam
  13. Ya Allah, wak ni, buat kecur air liur je. Hehe..

    BalasPadam
  14. sedapnya.

    dah la tengah makan mangga muda ni....

    BalasPadam
  15. Tak pernah cuba, boleh cuba lepas ni 😁

    BalasPadam
  16. Terbaik lah... buat jgn tidak..

    BalasPadam
  17. MashaAllah, sedapnyaaaaa. sedapnyaaaaa...

    BalasPadam
  18. pokok belimbing pun susah dijumpai skrg ni. kalau buat sambal hitam pahang memang sedap la belimbing ni..

    BalasPadam
  19. uuuish Wak !! saya tngk gambar tu pun rasa airliur da penuh dalam mulut. trasa2 masamnyaaa asam tu hehe.. tapi masam2 ni nikmat..

    BalasPadam
  20. di kampung mak selalu buat cuci ikan. ok lepas ni boleh suruh mak cuba buat jeruk belimbing ni. sayang terbiar dan luruh ke tanah macam tu saja

    BalasPadam
  21. Asam belimbing ni kalau dah berbuah memang meriah sampai jatuh ke tanah. Saya makan asam belimbing dicampurkan dengan sambal atau masakan tradisional je. Baru saya tahu belimbing juga sedap dibuat jeruk asam boi.

    BalasPadam
  22. Fuh dah lama tak makan masakan yg ada belimbing ni.

    BalasPadam
  23. Rumah saya banyak belimbing buluh. Nak try buat ni pastu krup krap sambil keje dari rumah. Wahhh.. Memang keje tak siap jadinya. Haha

    BalasPadam
  24. Rumah mertua saya byk wak..okay balik nnt boleh petik buat asam boi :) tq wak!

    BalasPadam
  25. mcm pernah xpernah tgok je..emm

    BalasPadam