Isnin, 16 November 2020

MB 149 : Makanan dan Minuman Yang Tidak Sesuai Untuk Kucing

 Salam bertani






Salam bertani

30 ulasan:

  1. Aslmkm hencemnye budak bertuah ni

    BalasPadam
  2. Alamak, tulang tak sesuai yer. Selama ini saya ingat kucing suka tulang.. Saya tidak pernah bela kucing tapi mungkin akan bela kucing lepas ni

    BalasPadam
  3. Setakat ni saya membela kucing, saya belum pernah bagi makanan lain selain makanan kucing Wak, takut kang salah makan cirit birit, nayaa jeeee

    BalasPadam
  4. CP suka main dengan kucing tapi CP tak suka nak bela... hehehe

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah setakat ni masih elak mana yang tak boleh. Moga berterusan kecuali coklat tu risau esok-esok terbabas anak10 bulu PC. Setakat ni kalau PC macam coklat ada yang ngendeng jerit-jerit minta.Tapi buat tak tahu je.

    BalasPadam
  6. Terima kasih kongsikan infonya wak. tapi ada kucing suka betul makan daging mentah dan coklat. huhu

    BalasPadam
  7. Tulang kena tengok jenis tulang juga kan. Kalau ikan kerapu tu tulang keras bahaya.

    BalasPadam
  8. Asalamualaikum wak...
    oo kucing tak boleh makan tulang rupanya.. masa budak2 di kampung dulu biasa gaul nasi dengan tulang ikan. nasib baik tak apa-apa kucing saya hehe...

    BalasPadam
  9. Cantik betul kucing wak tu...geram plak SA nengoknya

    BalasPadam
  10. Makanan pun turut mempengaruhi perangi kucing ye Wak.

    BalasPadam
  11. betul, tulang boleh buat kucing tercekik .. kesian kucing ..cantik kucing wak !

    BalasPadam
  12. Dulu masa bela kucing, ikan parang and pulut pun mak tak bagi bagi makan kat kucing. Nanti berkurap katanya.

    BalasPadam
  13. cantik kucing wak.. lebih kurang kucing british short hair bapa mertua

    BalasPadam
  14. Kucing bengal ke tu WP?
    Berkilat bulu dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak taulah baka apa
      Mungkin kacukan kucing hutan kot sebab area tempat wak ni memang ada kucing hutan.

      Padam
  15. tulang tu xdela btul tulang saje..ade juga isi..huhu tp mmg bhye la kan lau bg mkn yg jnis bnyk tulang tu ke..kucin makan bukn tau belek2 dulu kann..hm

    BalasPadam
  16. My mom selalu tegur asingkan isi ikan dr tulang tapi sbb sy malas, sy campur ja. Bila kucing ketulangan, baru kelam kabut

    BalasPadam
  17. Ooo daging mentah x boleh ye.. baru tau

    BalasPadam
  18. Thanks for sharing atuk. Comel betul kucing tu.

    BalasPadam
  19. Sejak dah ada kucing sekarang ni, saya pun selalu baca info tentang kucing.. kadang-kadang terbagi juga makanan kita. hihi. tengah makan roti, dia datang minta. tak sampai hati rasanya.

    BalasPadam
  20. jadi nak diberi makan apa wak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang senang berikan makanan kucing yang dah siap tu.
      Wak gaulkan dengan ikan mata besar rebus atau dada ayam rebus.
      Kasi nasik dengan ikan rebus pun boleh.

      Padam
  21. Nasib tak pernah beri benda2 dalam list. Pernah beri isi daging ayam dan ikan.

    Btw kan wak, kucing tu comeelll!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak tu namanya Kent.
      Tapi dia tak suka dipegang atau didukung.

      Padam
  22. Comei kucing wak. Cantik bulu dia.
    Ha ah, betul, baru hari tu, saya tengok kat fb, kucing orang kena bawa ke vet, sebab tersangkut tulang ikan.

    BalasPadam
  23. wow !! cantiknyaaa kucing Wak tu.. bulu dia lawaaa..
    dulu saya tatau xleh kasi susu lembu kat kucing. lepas tu vet bgtau terus x kasi dah. dok beli la susu khas untuk depa kat kedai. kasi minom susu 3 kali sminggu ja hehe..

    susu depa mahai !!

    BalasPadam