Ahad, 8 November 2020

MB 148: Manfaat Buah Mangga Kepada Kesihatan

 Salam bertani






Sumber : mStar


Salam bertani.

17 ulasan:

  1. saya memang peminat tegar buah mangga wak, tak kira mangga muda atau mangga masak ranum macam tu, sebut je mangga onzz

    BalasPadam
  2. feveret kak ni sedap n berkhasiat

    BalasPadam
  3. mmg favorite manga ni!!! sedap sngt yg masak and yg manis2 isi kuning ni

    BalasPadam
  4. Semua jenis mangga saya suka wak...

    BalasPadam
  5. bykk khasiat mangga patut suka mkn he hee dari zaman kanak2 tak kira jenis apa. mempelam ,mangga epal, pelam kanmpung semua bedal.
    byk kenagan yg tak blh sis lupa masa zaman kanak2 kisah mempelam tepi sawah, pagi2 lepas suboh dgn arwah mak bawa baldi pi kutip, gigih tu
    tepi umah arwah tok pun ada sepokok yg besar, dengar jatuh je berlari kutipp sedapppnya aiii mangga

    BalasPadam
  6. Lama nak musim mangga lagi ni sebab sekarang musim hujan. Nak kena kemarau lama baru lebat buahnya.

    BalasPadam
  7. Saya suka mangga masak ranum. Yang muda, tak boleh makan, masam sangat, gigi sensitif.

    BalasPadam
  8. Saya suka makan mangga. Sedap dimakan masak, sedap juga dimakan muda buat jeruk

    BalasPadam
  9. suka juga mkn magga..lagi suka ada org kupas kan skali heheee ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha part orang kupaskan sekali ni best kak shida!!

      Padam
  10. Cik TK suka mangga yang manis!! Tak boleh nak makan yang masam... Lagi bila mangga manis buat jus. Terbaik!

    BalasPadam
  11. Tetiba teringin makan buah mangga

    BalasPadam
  12. suka mangga.. antara buah fevret.
    tapi kalau ranum sangat saya tak suka potong.. hehe.. rimas..

    BalasPadam
  13. buah kegemaran saya ni wak..tapi yang masak la..kalo mentah2 masam tu terpaksa lupakan sebab trauma gastrik teruk..

    BalasPadam