Rabu, 4 September 2019

WW 143 : Entri Dulu-dulu

Salam bertani

Tajuk :  Nanas Sarawak 1

Tarikh : 11 Oktober 2015






Salam bertani.

33 ulasan:

  1. Besarnya Nenas....skrg ada lagi x WP?

    BalasPadam
  2. Besarnyaaa..ni kalau makan begitu sahaja letak asam jambu, sedapnyaaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanas sarawak ni memang buat makan pencuci mulut.
      Buat jus pun sedap

      Padam
  3. Menjejeh air liur tgk buah ni. Cicah kicap. Adusss.

    BalasPadam
  4. wak masih tanam lg tak nenas sarawak nih?kt umah abah saya dh takde dh benihnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada juga sikit2 dana.
      Tunggu musim hujan baru nak ubah anaknya

      Padam
  5. Fuhh..sogehnya..tanam nenas depan rumah

    BalasPadam
  6. cantik sekali buah nanas sarawak ni..

    BalasPadam
  7. Besarnya
    nenas Sarawak.. Nenas Sabah takda kah Wak?? Hehe

    BalasPadam
  8. Besarnya, cantik dan manis tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasanya sangat manis.
      Tapi kalau nak beli nanas sarawak ni, cari yang bentuknya bulat sikit. Yang lonjong macam ni hujungnya kurang manis kecuali betul2 masak.

      Padam
  9. menjadi buah nya.. hebat wak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanas sarawak ni senang tanam dan tahan lasak.

      Padam
  10. perhhhh lain macam nenasnya tu

    BalasPadam
  11. Wah! besarnya yang atas sekali tu.
    Sedapnya nenas campur asam boi

    BalasPadam
  12. besarnya nenas ni.. buat rojak sedappp..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanas sarawak ni kira nanas yang paling besar buahnya.

      Padam
  13. Nanas ni memang sedap kan wak, lidah tak jadi lidas pun kalo makan nanas yg ni, kat kampung isteri adik ipar di banting banyak tanam nanas ni...sebiji tak silap dia jual rm5, besar buahnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasanya tak lidas.
      Kat JDT masih banyak ditanam

      Padam
  14. sedap ni, masuk dalam masak lemak, manis2 rasanya nanti..

    BalasPadam