Isnin, 16 September 2019

MB 103 : Ubi Kentang Bertoksin

Salam bertani






sumber : Mstar

Salam bertani

19 ulasan:

  1. ohh mcm tu... patutlah kdg ada nampak kentang yg ada hijau2 .. rupanya kurg bagus pula.. terima kasih..

    BalasPadam
  2. Kalau dh bertunas apakata terus ditanam saja...sayang jika dibuang

    BalasPadam
  3. Terima kasih WP atas info yg dikongsikan.

    BalasPadam
  4. pernah terbaca pasal info ni wak , dan mmg selalu kalau ada yg hijau buang, tp yg tunas sikit2 tu syg pulak nk di buang

    BalasPadam
  5. Ilmu baru ni..nasib SA x berapa suka kentang...

    BalasPadam
  6. betul...bawang pun sama..kalo da tumbuh tu, jangan la gedik makan

    BalasPadam
  7. salam, sy teringin nk pegi kebun saudara untuk tgk jenis tanaman... mcmner ye untuk menghubungi, terima kasih

    BalasPadam
  8. terima kasih atas info ubi kentang. ada banyak kondisi rupanya

    BalasPadam
  9. Assalam Wak, WP

    Terima Kasih, info yang sangat berguna

    BalasPadam
  10. Zumal kalau beli kentang suka pilih sendiri, kalau beli kat mall dalam bungkusan tak dapat pilih, memang ada yang bertunas dah

    BalasPadam
  11. alamak, baru tahu yang bertunas tu tak boleh makan dah. Tq share info

    BalasPadam
  12. Oooo baru ku tahu....tapi Wak, kalau kita kan, bila dah tumbuh aje tunas tu, kita buang hahahaha...

    BalasPadam
  13. Tq forinfo.. mama baru Tau ni

    BalasPadam
  14. huu kadang2 ubi kentang kat rumah lama x usik pun bertunas :D

    BalasPadam
  15. Baru tahu.. ingatkan tak apa.. huhuhu..
    Tq wak..

    BalasPadam