Sabtu, 4 April 2020

Tuaian Kebun

Salam bertani.

Hasil tuaian kebun pada pagi ini. Bolehlah buat cemil-cemilan pada musim PKP ini. Duduk di rumah ni asyik lapar aje.



Ubi kayu, ubi keladi dan nanas


Hari-hari petik limau kasturi buat air minuman


Kudapan petang ni


Pencuci mulut.

Salam bertani.

19 ulasan:

  1. WP bagi sikit ubi kayu tu, teringin nak makan lepat ubi.....hehehe

    BalasPadam
  2. Sedapnya ubi kayu dengan keladi tu wak, dah rindu betul nak makan tapi susah nk jumpa sekarang ni

    BalasPadam
  3. Sedapnya..ubi rebus cicah sambal bilis..

    BalasPadam
  4. bnayk hasil tuaian WP.. ummi ada pokok cili je..heheh

    BalasPadam
  5. ubi rebus dengan sambal tumis tu memang winn! kalau ada kelapa parut pun sedap makan dengan ubi rebus tu..

    BalasPadam
  6. ubi rebus tu sedap, terus rasa nak makan tapi mana nak cari masa PKP ni

    BalasPadam
  7. bestnya hari2 buat air limau....

    BalasPadam
  8. wow banyaknya hasil tuaian rezeki Alhamdulillah

    BalasPadam
  9. alhamdulillah, byk rezeki.

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah. Banyak rezeki Wak. Musim PKP ni terbayang-bayang ubi kayu di gerai tepi jalan yang sekarang sudah ditutup. Sabarlah wahai hati dan selera sementara menunggu PKP tamat. Bolehlah beli ubi keladi seperti dulu. Wak, limau kasturi tu besar saiznya ye Wak. Bagusnya Wak gunakan untuk buat minuman, sihat badan.

    BalasPadam
  11. Nak cari ubi... Nak cari ubi... Nak cari ubi

    BalasPadam
  12. Wakkk minta beli ubi sikit Wak...adoii sedapnya kalau buat getuk ubi kan Wak...

    BalasPadam
  13. Lama tak makan ubi kayu.. Sedapnya rebus atau goreng..

    BalasPadam
  14. Bestnya hasil tanaman sendiri

    BalasPadam
  15. Nampak sangat menyelerakan ubi rebus dan sambil tumis tu :) Dulu masa kecik2 slalu ambil ubi rebus senyap2 dari periuk hehe. Ratah gitu je, pinggan pon tak perlu

    BalasPadam
  16. Hasil berbudi pada tanah kan...kalau SA pun dapat hasil macam ni memang happy..masalahnya takde tanah depan rumah ni..dapat tanam sikit- sikit je la apa yang ada

    BalasPadam