Ahad, 19 April 2020

MB 129 : Makanan Untuk Kesihatan Rambut

Salam bertani

          Makanan Untuk Kesihatan Rambut




Sumber : mStar

Salam bertani

55 ulasan:

  1. bagus juga amalkan pemakanan yang baik untuk pertumbuhan rambut. tapi kena tahu sukatan yang betul juga :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Telur, minyak ikan dan teh hijau tu selalulah jumpa
      Minyak zaitun tu jarang2 kita guna untuk masakan.

      Padam
    2. betul. Minyak zaitun mahal juga harganya

      Padam
  2. Terima kasih di atas perkongsian ��

    BalasPadam
  3. Mekasih atas sharing nyer👆👆

    BalasPadam
  4. Terima kasih Wak perkongsian..yang sentiasa ada di dapaur telur..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Telurlah yang paling mudah dan selalu kita makan.

      Padam
  5. ELOK AMALKAN UNTUK SUBURKAN RAMBUT

    BalasPadam
  6. Ooo kalau makan telur pon rambut boleh cepat tumbuh...
    Saya dok pakai minyak nyiok yg MIL saya buat. Tapi hari Jumaat dgn Sabtu jer lah... dia ada bau sikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minyak kelapa tu untuk sapuan luaran.
      Yang kat atas tu manfaat daripada pemakanan kita.

      Padam
  7. ooo baru tau teh hijau pun baik untuk rambut...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selalunya kita minum teh hijau untuk diet, rupanya ada manfaat untuk rambut juga.

      Padam
  8. Banyak khasiat minyak2 ni asalkan ambil dlm kadar yg seimbanglah kan...hehe.tips yg berguna utk orang yang ada masalah rambut mcm saya rambut kering,mungkin sbb pemakanan tak teratur.

    BalasPadam
  9. satu lagi, minyak kelapa kan? kalau tak silap SS laa.. arwah Tok dulu rajin buat sapu kepala hehehe... lagi satu yang biasa arwah Tok SS buat, sapu daun bunya raya yang telah diramas2... terima kasih utk perkongsian ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amalan untuk menyuburkan rambut melalui pemakanan selain daripada petua2 tersebut.

      Padam
  10. Oih... ini uncle punya department... rambot panjang! hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bolehlah cuba amalkan
      mana tahu boleh mengembalikan kehitamannya.

      Padam
  11. Petua orang lama...nak lebat rambut tumbuk daun Asin2 lumur dikepala. Nak rambut hitam pakai minyak tanak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak petua untuk menyuburkan rambut kebanyakannya secara sapuan/luaran. Kita boleh cuba juga amalan pemakanan ini.

      Padam
  12. Selalu guna minyak zaitun je.. hehehe

    BalasPadam
  13. wahhh info yang bagus ni wak :) terima kasih naa

    BalasPadam
  14. Tu semua sumber protin tu wak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agaknya rambut kita perlukan protein untuk sihat ye

      Padam
  15. Rambut dah gugur banyak, tapi telur makan hari hari

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasanya rambut yang gugur akan tumbuh semula.

      Padam
  16. Saya dok mkn ubat sakit jantung,rambut makin menipis..sbb ubat tu ala2 buat kimoterapi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak..dh lama ke sakit jantung tu puan...

      Padam
  17. Biar botak sajalah wak senang nk urus hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang dah botak pun boleh boleh tumbuh rambut semula.
      Macam pembaca berita tv 9 tu.

      Padam
  18. yg sentiasa ada d uma, telur. seminggu 3-4 kali mkn telur 😂

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak hari2 makan telur ayam kampung sebab bekalan sentiasa ada di belakang rumah.
      Suplimen minyak ikan pun wak makan hari2.

      Padam
  19. Terima kasih untuk info ni Wak

    BalasPadam
  20. wahh.. mesti rambut wak lebat kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belum nampak botak lagilah walaupun dah 6 siries

      Padam
  21. teh hijau...sekarang saya tgh cuba amalkan setiap pagi waktu sarapan. Nak elak minum manis sebenarnya..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. teh hijau ni kira herba yang banyak manfaatnya.

      Padam
  22. Terima kasih atas perkongsiannya.

    BalasPadam
  23. boleh la try ...^_^ rambut ni dk reja gugur ja

    BalasPadam
  24. Lama dah tak letak apa apa kat rambut..... kecuali syampo hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi kena amalkanlah 4 jenis pemakanan di atas tu

      Padam
  25. terima kasih wp atas info ini.. kebanyakan yang di atas tu memang saya amalkan tanpa mengetahui di antara khasiatnya boleh mengurangkan keguguran rambut..yelah usia makin meningkst rambut semakin tipis...hehhe

    BalasPadam
  26. terima kasih atas perkongsian

    BalasPadam