Ahad, 23 Ogos 2020

MB 139 : Ikan Patin Kolam vs Ikan Patin Sungai

 Salam bertani




Salam bertani.

36 ulasan:

  1. Patin kolam byk lemak...sedap tu...patin sungai penuh isi..

    BalasPadam
  2. 2 perbezaan yg sgt2 ketara :)
    mcm tu kena pilih yg lebih original lah kan wak..

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Wak.

    Baru tahu patin ada 2 jenis. Hehe. Nampak ketara sangat beza 2 ni.

    Mana yang lagi sedap wak??

    BalasPadam
  4. Yang kolam banyak lemak!!! Jelas lagi ketara tu bezanya...

    BalasPadam
  5. wahhh ada bezaaaa dlm segi warna rupanya

    BalasPadam
  6. memang beZa wak, rasa pun beza sebab tu patin sungai mahal... yang liar tu lagi mahal

    BalasPadam
  7. Beza pada lemak dan harga serta rasa kan Wak.

    BalasPadam
  8. orang yang biasa makan je boleh bezakan.. mmg rasnya lain

    BalasPadam
  9. Wak ada bela ikan patin juga ye

    BalasPadam
  10. Ooh..patin kolam banyak lemak. Rupa pun macam lebih elok patin sungai.

    BalasPadam
  11. Alhamdulillah, baru dijamu dengan patin tempoyak tadi. tengok gambar wak, nampak patin sungai tu lebih jernih isinya, patutlah sedap dan tak hanyir

    BalasPadam
  12. barulah tahu.. selama nie kalau beli patin frozen tu mmg patin kolam. kolam dgn sangkar tu sama la kan.. sbb selalu panggil patin sangkar

    BalasPadam
  13. harga pun beza wak patin kolam murah, sungai mahal

    BalasPadam
  14. patin sungai tak berbau kan wak dan pastilah sedap dari kolam belaan :)

    BalasPadam
  15. patin kolam ni tak bersenam kan wak, makan ada je orang bagi, tak payah susah2 carik..hehe

    BalasPadam
  16. aku ora doyan la wak mangan iwak patin.. penah try sekali enggon neng temerloh arek metu balik

    BalasPadam
  17. Yang penting bila dimasak sedap dimakan. Hehe.

    BalasPadam
  18. Oh kalau yang banyak lemak tu patin kolam ek.. baru tau

    BalasPadam
  19. nampak size besar...upenye banyak lemak erk....

    BalasPadam
  20. Patin sungai semestinya lebih sedap dan lebih mahal...mkn buah2an ja..tak berbau

    BalasPadam
  21. Ada beza rupanya.. Saya tau makan je..
    Maknanya lebih baik patin sungai la kan??
    lemak dia kurang..

    BalasPadam
  22. klu kt kedai makan, satu mahal, satu lagi murah skit.. hehe

    BalasPadam
  23. Beza betul. Patutlah ikan patin sungai kegemaran ramai.

    BalasPadam
  24. Banyak betul beza dia. Nampak patin sg lagi sedap.

    BalasPadam
  25. wahh beza sungguh dgn patin sungai yg nmpk lagi bersih

    BalasPadam
  26. Banyak beza patin kolam dengan patin sungai

    BalasPadam
  27. ammi rasa yg ammi cuba untuk makan dulu tu patin kolamlah kot..berlendir lemak terus potong selera. sampai ke harini takleh nak terima rasa ikan patin. mungkin kene cuba yg sungai punya

    BalasPadam
  28. tp patin sungai lg mahal kan?

    BalasPadam
  29. Ada beza rasa dan harga antara keduanya, tapi saya makan dua-duanya.

    BalasPadam
  30. patin kolam berlemak2 ekk....sebab kurang bersenam agaknya, asyik dapat makanan percuma aje..hahahaha

    BalasPadam
  31. Patin kolam isi dia byk lemak Dan kurang pejak.. X MCM ikan sungai . Patutlah ptin sungai mahal

    BalasPadam