Isnin, 29 Jun 2020

MB 134 : Pengat Campur

Salam bertani

 Wak kudapan pengat campur-campur pada petang ini.


Ubi keladi putih
Ubi kayu medan
Buah pisang nipah
Isi nangka madu j33
Biji nangka madu j33 (direbus dulu)
Santan kelapa mataq
Biji sagu/wak panggil telur katak  (beli).

Jemputlah menjamu selera.

Salam bertani.

25 ulasan:

  1. sedap pengat campur tu wak :)

    BalasPadam
  2. wow tersangatlah sedapnya pengat campur2

    BalasPadam
  3. Tengok gambar dah tau sedap ni

    BalasPadam
  4. sedap nya wak.... kalau tambah keledek oren jadi colorful wak... keladi tu sedapnya

    BalasPadam
  5. Meriah isi rumah pengat campur wak. Confirm sedap ni.

    BalasPadam
  6. Ya Allah.Sedapnya.Bila kunyah tu beraneka rasa dalam mulut.

    BalasPadam
  7. Wah.. campuran yang menarik..

    BalasPadam
  8. banyak sangat kacuk ni. macam2 ni dalam pengat. kami dapat letak nangka dlm pengat pun dah syok sangat dah eh..

    BalasPadam
  9. Macam-macam rasa bila makan, sedapnya!

    BalasPadam
  10. sedapnya..pelbagai rasa & tekstur..

    BalasPadam
  11. Wahhh.. sedap ni.

    Terima kasih sudi komen kat blog ejulz. Harap sudi terima hadiah yg x seberapa dari ejulz.

    BalasPadam
  12. kat sini selalu panggil bubur chacha if campur2 byk camni. sedap!

    BalasPadam
  13. Wangi dan sedap ni wak. Wangi sbb ada campur nangka tu. Saya tak pernah plak campuq biji nangka, kalo isi nangka tu adalah.

    BalasPadam
  14. Dalam semangkuk macam-mcam ada. Sedap ni..

    BalasPadam
  15. Badan Cik Pya alah dengan nangka. Mau sakit kepala kalau termakan nangka :)

    BalasPadam
  16. Sedapnya pengat campur-campur macam-macam dapat makan.

    BalasPadam
  17. Sedapnya WP....seger tu makan tegahari tengahari mcm ni hihi

    BalasPadam
  18. setengah orang suka letak ketul ais atau letak peti makan sejuk2

    BalasPadam
  19. meriahnya pengat wak...plg best semua hasil tanaman sendiri....segar....

    BalasPadam
  20. sedapnya campur2 gini...cuba campur durian sekali next time..haha

    BalasPadam
  21. Nangka madu buat pengat memang sedap

    BalasPadam
  22. Dapnya.. Pelbagai buah dlm 1 mangkuk.

    BalasPadam