Sabtu, 6 Jun 2020

Memotong Rumput di Dusun

Salam bertani

Sudah dua pagian wak memotong rumput menggunakan mesin rumput di dusun WP. Wak hanya memotong rumput di kawasan tanaman pokok durian dewasa yang sedang berbuah sahaja.  Mungkin dua pagian lagi baru selesai kerja-kerja memotong rumput tersebut.


Rumput selesai dipotong


Rumput hanya dipotong di sekeliling perdu durian


Senang nak kutip buah nanti


Esok sambung  lagi kawasan belakang tu


Kawasan ni belum potong lagi


Belanja gambar aje


Kucing tidur


Baru nak kuning mencelah

Salam bertani.

29 ulasan:

  1. Kemas kebun durian Wak..sekrg ni musim buah..

    BalasPadam
  2. Bersih kebun. Senang nak nampak durian jatuh.

    BalasPadam
  3. Dah mula musim durian ni wak.

    BalasPadam
  4. waduh2..durian menggugat sungguh la..lamanya tak blogwalking sini..rindu la blog pakcik ni

    BalasPadam
  5. Dah gugur duriannya ye wak. mudah-mudahan hasil dusun wak memuaskan hati...

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah dpt merasa nikmat durian dusun sndiri..mesti berjaga menunggu kucing tidur tu

    BalasPadam
  7. durian yg paling enak ialah durian ndewek., ora paya tuku

    BalasPadam
  8. Luas dan bersih kebun wak.. seronoknya kalau ada kebun

    BalasPadam
  9. Uncle suka bau rumput baru di potong! Tapi tak suka potong rumupt! hehehe

    BalasPadam
  10. sedap mata memandang kebun dah bersih kan wak, doyan tu pun sodap gak :)

    BalasPadam
  11. Lebatnya buah rambutan tu..sampai ke tanah buahnya

    BalasPadam
  12. seronok tgk dusun wak, errmm durian tu... terbayang keenakkan rasanya

    BalasPadam
  13. seronok ada dusun kan.. tambahan pula,ada hasilnya

    BalasPadam
  14. Geramnya tengok durian tu. Rendah je pokok dia.

    BalasPadam
  15. Geramnya tgk buah rambutan yg bergayutan tu...

    BalasPadam
  16. Rajinnya..btw seronok nya ad kebun durian sendiri..xpyh sush2 beli, minggu lepas beli, 4 biji dh RM100+++, betul org ckp, durian dh jdi mknn org have have

    BalasPadam
  17. Pokok durian apa yg rendah dah berbuah tu wak? Seronok tengok.

    BalasPadam
  18. ok tu wak .. exercise keluar peluh.

    BalasPadam
  19. Sy suka bau rumput lepas potong haha...

    BalasPadam
  20. aduhhh kecur tengok kucing tidur tu..tak sabar nak balik kampung makan durian.

    BalasPadam
  21. Sedapnya rambutan kuning tu....

    BalasPadam
  22. Ya Allah banyaknya buah durian tu Wakkkk...senangnya nak makan main petik tggu luruh aje ekkk

    BalasPadam
  23. Wak ni.. dia belanja gambar saja kee.. kenapala takleh kasi bau sekali. btw.. masa Wak potong rumput tu x seram ke buah durian atas kepala tu ?

    BalasPadam
  24. Kemas dh kebun tu.. nak beli durian Boleh wak?

    BalasPadam
  25. SA suka bau rumput yang lepas di potong...

    BalasPadam