Isnin, 22 Jun 2020

MB 133 : Kerepek Ubi Rebus

Salam bertani


Kerepek ubi rebus mentah


Kerepek ubi rebus dah siap goreng

Salam bertani.

34 ulasan:

  1. Sedap nih..mengunyah sambil tgk tv..

    BalasPadam
  2. sedap nya ni wak.
    zaman anak2 dulu ni lah kerja i buat. tolong arwah nenek.
    tolong potongkan nipis2. esp bila nak dekat raya. ahhh.. kenangan.

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Dulu masa meniaga di paskam sebelum PKP ada juga jual

      Padam
  4. Nilah kerepek zaman dolu2 kan, ada je ubi lebih mesti rebus pastu potong nipis2, pastu jemur, pastu goreng, pastu sira...kena yg nipis2 tu sedap sangat, dpt yg keras, sakit gigi kan wak☺

    BalasPadam
  5. ni kalau mengadap depan tv, tak sedar abis sebungkus..

    BalasPadam
  6. sedap nye... kalau mengadap tv sambil mengunyah ni tak sedar habis sebungkus :)

    BalasPadam
  7. ya Allah wak, camne dana nk oder wak? nak order jugak... dah lama sangat tak makan ni wak oi... teringat dulu arwah nyai suka buat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah tak buat lagi Dana
      Kat sini sekarang musim ujan, tak boleh menjemur.

      Padam
  8. sedapnya kerepekubi syg dh xkuat nk ngunyah

    BalasPadam
  9. Kunyah sambil tengok tv. Sedap.

    BalasPadam
  10. Delivery la ke Seremban WP hiks!

    BalasPadam
  11. Kami kerepek raya ada lagi ni.. Ingat nak buat sira jadi kerepek ubi pedas

    BalasPadam
  12. Jual ke tu?? nampak sedap la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gambar tu diambil semasa berjualan dulu sebelum PKP

      Padam
  13. Buat jual ke wak..
    Sedapnya...skrg mcm2 perisa kn..ada black pepper,bbq tp saya suka yg ori..

    BalasPadam
  14. Lamanya tak makan kerepek ubi macam ni.Ya Allah.Sedapnya.Rasa lemaknya tu.Rangupnya.

    BalasPadam
  15. Hi good night, how are you? Do you accept one following the other's blog? We can be friends (there is no distance for friendship) and partner with our blogs. https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    BalasPadam
  16. Sedap tu kerepek ubi..kunyah2 sambil tengok tv hehe

    BalasPadam
  17. Ooo..yg macam ni kerepek ubi rebus..
    Sedap dapat makan kerepek2 ni.

    BalasPadam
  18. pertama kali tengok kerepek ubi rebus ni wak,kalau kerepek ubi tu memang feveret ler kata omputih :)

    BalasPadam
  19. Wah! Ni hasil yg di tuai ke?

    BalasPadam
  20. kalau dah start mengunyah ni mmg susah nak berhenti.

    BalasPadam
  21. Srnk ny WP.. kalau dapat rasa hasil pertanian sendiri..

    BalasPadam
  22. Wak, jual ke? Kalau jual nak beli Wak..please....

    BalasPadam
  23. owhh kene rabus dulu lepas tu baru goreng ek..baru tahu ni ha...pandai makan je selama ni..hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah rebus kena belah nipis2, lepastu kena jemur sampai kering.
      Dah betul2 kering baru boleh goreng.
      Leceh juga membuatnya SS.

      Padam
  24. Rumit juga pembuatannya ye wak..Tapi hasilnya sedap dimakan..

    BalasPadam
  25. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    BalasPadam