Rabu, 30 Oktober 2019

WW 151 : Entri Dulu-dulu

Salam bertani

Tajuk :  Pokok Letup-letup

Tarikh : 25 Disember 2015








Salam bertani

30 ulasan:

  1. masa kecik2 dulu, kat huma ketika ketam padi, banyak pokok yang menjalar tu, yang tumbuh kat tanah, banyak time padi baru ditanam. sesungguhnya rindu saat itu 😘😘

    BalasPadam
  2. nanti buah letup yang dah masak berwarna kuning / oren.. haa.. time tu lah saya dengan kawan-kawan pergi kutip dan makan.. hahahaha~ sekarang ni dah tak jumpa dah buah ni.. kat kampung pun tak de dah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak ada tanam pokok letup2 bulu ni panjat pagar

      Padam
  3. Masa sy djh 3, sy berpindah sek di kawasan kampung, tengok kawan2 kemahen lagi makan buah letup2 ni, sy tak pandai, hehehe

    BalasPadam
  4. Masa kecik-kecik dulu, selalu cari pokok letup nie...

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. yang ada bulu2 tu dana panggil letup2, sedap makan isi nya...

    yang bawah tu dana panggil chimpluk`an... sedaap rasanya yang kuning dah masak manis, yang hijau tu ada masam2 sikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ciplukan tu nama dia letup2 kelambu
      Banyak khasiatnya.

      Padam
  7. Balasan
    1. yang menjalar tu letup2 bulu
      Yang bawah tu letup2 kelambu

      Padam
  8. Masam manis.Lama dah tak jumpa.

    BalasPadam
  9. kenal letup2 tu je, biasa makan masa kecik2. Sambil merayau/keluar main..sambil petik letup2 kat semak. :D

    BalasPadam
  10. suka sungguh buah ni kalau dulu2. yang kening2 tu bestnya.
    dah lama tak nampak dah buah ni.

    BalasPadam
  11. Suka main pokok letup² ni masa kecik dulu. skang macam kurang nampak dah

    BalasPadam
  12. Bunganya sama mcm bunga markisa,kan..

    BalasPadam
  13. Sedap buah letup-letup ini.. Tapi susah nak jumpa dah..

    BalasPadam
  14. pokok ni dulu mak ada tanam kat kebun...adik la suka makan...kita tak reti, rasa pelik...hahah

    BalasPadam
  15. Setau mama buah letup2 menjalar kan

    BalasPadam
  16. ============================================================

    Izin promo ya Admin^^
    bosan tidak ada yang mau di kerjakan, mau di rumah saja suntuk,
    mau keluar tidak tahu mesti kemana, dari pada bingung
    mari bergabung dengan kami di ionqq^^com, permainan yang menarik dan menguras emosi
    ayo ditunggu apa lagi.. segera bergabung ya dengan kami...
    add Whatshapp : +85515373217 ^_~

    BalasPadam