Isnin, 21 Oktober 2019

MB 107 : Khasiat Buah Naga

Salam bertani


Salam bertani.

20 ulasan:

  1. Buah ni yg kalau makan habis semua merah tu kan? Kejam betol buah ni!

    BalasPadam
  2. buah naga ni memang sedap kan WP, makan macam tu pun boleh habis licin :)

    BalasPadam
  3. Sedap...dari bunganya lg dh pun cantik..tp saya tak pernah mkn lg kaler kuning..yg dok mkn kaler ungu,merah,putih..

    BalasPadam
  4. dana suka buah naga nih, sebab rasanya manisnya yang lite2 je...

    BalasPadam
  5. Suka buah Naga ni Wak.. tapi jarang makan.. hihi

    BalasPadam
  6. suka yang putih berbanding merah ;-)

    BalasPadam
  7. Kegemaran saya juga, kalau makan mentah saya suka yang putih, kalau buat jus, saya suka yang merah..

    BalasPadam
  8. suka buah ni, sejukkan dlm peti ais, perghh..sedapnya..

    BalasPadam
  9. Jarang jumpa tpi mmg sedap dan khasiat

    BalasPadam
  10. Asalam banyak khasiatnya kan WP..

    BalasPadam
  11. Memamng tau buah naga banyak khasiatnya...baik yang merah mahupun yang isi putih tu

    BalasPadam
  12. Sedap..sedap..sedap.Bila gigit biji-bijinya yang halus macam selasih tu..huiii.

    BalasPadam
  13. suka buah ni..kalo balik kampung suami, ayah mertua mesti nak kait mana yang dah masak dan bagi makan...kalo banyak hasilnya, ayah bekalkan bawak balik johor...

    BalasPadam
  14. makan macam tu je pun sedap.kadang-kadang blend dengan ais biar lagi sejuk

    BalasPadam
  15. Sedap buah naga. dulu kat pilah banyak orang tanam dan jual. tapi sekarang macam susah nak jumpa

    BalasPadam
  16. Suka juga buah naga ni. Tapi kalau beli kat Perlis mahal

    BalasPadam