Rabu, 21 Ogos 2019

WW 141 : Entri ke-3

Salam bertani

Tajuk Ternakan Lembu 1

Tarikh : 30 September 2015






Salam bertani.

29 ulasan:

  1. Wak, yang gambar pertama tu memang color nya gitu ek...macam color tenuk ek..
    Yang gambar kedua tu, tu anak lembu ek..alaaahhaii comelnyaa..biasa saya nampak lembu dah besar je, jarang nampak anak lembu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gambar pertama tu bapak lembu
      Gambar ke- 2 dan ke- 3 gambar ibu lembu dengan anak kembar

      Padam
  2. pelbagai species lembu WP ternak...mesti banyak permintaan time raya haji..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua baka tempatan.
      Kalau raya haji memang permintaan utk lembu jantan sangat tinggi.

      Padam
  3. seronoknya!

    lembu yg 1st tu warna dan rupa dia menarik la.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu pejantan lembu. Baka Brahman.
      Saiznya besar dan tinggi.

      Padam
  4. Banyak lembu ye. Warna pun unik dan saiz pun pelbagai. Menarik!

    BalasPadam
  5. lain-lain warna nya ye WP :)

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Makan cukup dan dipelihara dengan penuh kasih sayang.
      tentulah sihat

      Padam
  7. Mak aiii...bonggol lembu dah macam bonggol unta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baka lembu brahman memang ada bonggol (yang jantan)

      Padam
  8. Lembu nampak cantik dan sehat.

    BalasPadam
  9. Kalau ade modal, sy pon nak bertani macam wak jugak... Seronok je tengok..

    BalasPadam
  10. Masa raya haji. Permintaan lembu tinggi. Sihat nampaknye ternakan WP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Raya haji dia orang cari lembu jantan aje
      Buat Qurban

      Padam
  11. eksotiknya lembu dalam gambar pertama tu..macam tenuk kata sis lin 🤣🤣🤣

    BalasPadam
  12. DI FELDA LEMBU SELALU DICURI BUATKAN PENTERNAKNYA PUTUS ASA NK TERNAKNYA

    BalasPadam
  13. Yang gambar no 1 tu besar betul la...

    BalasPadam