Rabu, 23 September 2020

WW 190 : Menapah Sungai

 Salam bertani




Ikan Tapah

Salam bertani.

42 ulasan:

  1. Balasan
    1. Ikan tapah ni isinya lembut walau pun besar SK
      Sesuai buat masak steam

      Padam
  2. besarnya ikan ni wak... berapa kg tu wak

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Isinya warna putih dan lembut
      Masak asam pedas pun sedap

      Padam
  4. bestny dpt ikan besar, wak nak masak apa tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bolehbuat masak asam pedas. masak steam atau masak tempoyak macam ikan patin tu

      Padam
  5. Balasan
    1. Ni kira masih anak lagi.
      ada yang besar melebihi 50 kg ikan ni

      Padam
  6. Wak nanti share resepi ikan tapah tu.

    BalasPadam
  7. Wah..rezeki besar.
    Cantik pulak tengok ikan tapah ni.

    BalasPadam
  8. Nampak sedap kalau masak gulai ini. hehe

    BalasPadam
  9. besau nya...Alhamdulillah, rezeki dari sungai..

    BalasPadam
  10. BASAHNYA TAPAH XPERNAH MAKAN IKAN NI

    BalasPadam
  11. Besar ikan nye... sedap makan ikan fresh!

    BalasPadam
  12. x pernah jumpa n makan ikan tapah...

    BalasPadam
  13. Balasan
    1. Ni ikan sungai cikgu
      Ikan ni takde orang pelihara kat kolam.
      Hidup liar hanya di sungai semula jadi aje

      Padam
  14. Balasan
    1. Lain.
      Ikan patin biasanya orang ternak
      Ikan tapah ni ikan liar di sungai tertemtu sahaja

      Padam
  15. assalamualaikum wak..
    wah tapah tu.. masak asam pedas pun sedap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wkmsalam ustaz.
      Ha aa, kepalanya dah buat masak asam pedas.

      Padam
  16. wAH!Besarnya. ni baru saya tahu ada ikan nama ikan tapah. hahahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikan tapah ni spesis yang dah hampir pupus
      hanya hidup di sungai2 semula jadi yang belum tercemar.
      Sebab tu harganya mahal
      anggaran RM60.00 sekg

      Padam
  17. rupa macam ikan patin ...baru tau ada spesis nama ikan tapah

    BalasPadam
  18. Wah, besarnya ikan tu wak. Rezeki sangat.

    BalasPadam
  19. wahh besar betul ikan tapah tu. Rezeki pancingan wak. Alhamdulillah.

    BalasPadam
  20. Besar ya.. jual.atau makan sendiri Tu wak

    BalasPadam