Selasa, 8 September 2020

Membaja Anak Pokok Durian

 Salam bertani.

Pada pagi ini wak membaja anak-anak pokok durian di kebun. Lebih kurang ada 60 pokok pelbagai anak durian klon. Wak gunakan dua beg baja kimia Yara Liva. Mudah-mudahan anak-anak pokok durian yang wak tanam cepat membesar dan mengeluarkan hasil.


1 beg baja Yara Liva 25 kg


Baja Yara Liva mengandungi unsur Nitrogen dan Kalsium
yang sesuai untuk menggalakkan pertumbuhan anak pokok.


Baja import yang berkualiti.


Berbentuk butiran berwarna putih


Baja ditaburkan di sekeliling pangkal pokok


Baja ditutup semula dengan tanah
Anak pokok durian D13 Golden Bun


Anak pokok durian Nok Kracip


Anak pokok durian duri hitam


Anak pokok durian Puang Manee


Anak pokok durian Kim Hong


Anak pokok durian Udang Merah


Anak pokok durian Musang King


Pokok durian.......
Eh yang ini pokok pisang raja talon.
Wak beri baja Yara Mila 16 :16 :16

Salam bertani.

23 ulasan:

  1. mudah-mudahan wak..membesar dgn jaya pokok2 durian wak ni..black thorn..musang king..fuhhh terbaik wak!

    BalasPadam
  2. Wow..bila dah berbuah nnt wak panggil kitorang ye, berkelah di kebun durianšŸ˜

    BalasPadam
  3. subur menghijau nampak semua durian yg ditanam moga membesar n mengeluarkan hasil yg banyak

    BalasPadam
  4. Bestnya ada kawasan untuk berkebun. Tak lama lagi boleh lah merasa hasil durian yang pelbagai pulak. Saya baru cuba tanah sepokok durian musang king. Percubaan pertama...harap membuahkan hasil nanti.

    BalasPadam
  5. Uih..jantung pisang tu. Kalau kat kampung ni habis dah jadi masak lemak.Hahah

    BalasPadam
  6. waa thank you sharing wak.. tanaman semua nampak cantik

    BalasPadam
  7. 60 pokok berbagai variaty...huh bayangkan kalau dah berbuah nanti...lumayan hasilnya wak

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah. bertambah2 pokok hijau kat kebun ^_^

    BalasPadam
  9. kena beli jugak ni baja anak pokok durian ni

    BalasPadam
  10. Semoga anak pokok cepat membesar dan mengeluarkan hasil.

    BalasPadam
  11. moga pokok wak cepat membesar!

    BalasPadam
  12. MasyaAllah 60 pokok, semoga melimpah ruah rezeki wak :)

    BalasPadam
  13. semoag menjadi pokok-pokok durian wak. boleh buat jual nanti.

    BalasPadam
  14. Fuhh jenuh nak membaja pokok yang banyak ni wak. Semoga hidup subur pokok wak dan wak pun sentiasa sihat. Aaminn

    BalasPadam
  15. Yang geram tengok .tu..si Jantung Pisang..buah kerabu sedap ni

    BalasPadam
  16. banyaknya jenis durian!! moga semua ada banyak2 buah, boleh wak belanja kami-kami semua!

    BalasPadam
  17. Sekali pandang, butiran baja warna putih tu macam sagu biji!

    BalasPadam
  18. Kena share ilmu ini untuk ayah sebab ayah suka berkebun

    BalasPadam
  19. Untuk hasil yang lumayan perlukan makanan yang mahala jugak kan wak...

    BalasPadam