Rabu, 30 September 2020

WW 191 : Buah Jambu Bol

 Salam bertani


Salam bertani.

27 ulasan:

  1. serangkai jambu bol cantik n sedap menyicah tu

    BalasPadam
  2. kita panggil jambu keling
    sedappp ni, kalau kat kg ada sepokok tp sayangnya dah tumbang huhuu

    BalasPadam
  3. rindunya jambu bol ni wak.. sekarang susah nak jumpa...

    BalasPadam
  4. huaaaa!!! sedapnyaa tgk jambu ni.. masam ke manis?

    BalasPadam
  5. Dulu rumah saya ada pokok jambu ni. Saya panggil jambu Keling. Yang dekat rumah saya jenis buah yang warna merah pekat tu. Time dia berbuah, boleh tahan jugak berebut dengan burung. Sedappppp.

    BalasPadam
  6. sedapnya, dah lama tak makan jambu ni.

    BalasPadam
  7. dah lama tak makan jambu ni..jarang jumpa..

    BalasPadam
  8. klo balik kg selalu makan buah jambu merah ni..manis

    BalasPadam
  9. Kicap,gula,cili..fuh makan dengan jambu bal.

    BalasPadam
  10. Besaunya. tak pernah tengok jambu ni

    BalasPadam
  11. Manis ke masam ar wak? Tak silap masam kan, ingat2 lupa makan masa zaman budak2 dulu.

    BalasPadam
  12. Jambu keling.. lama x dah pupus di kampungku..

    BalasPadam
  13. antara species jambu yg makin pupus. jrg benar pokok ini kelihatan. syg kan?

    BalasPadam
  14. ada pokok kat rumah tp dia mabuk daun.. mula2 je berbuah last2 tak menjadi dah

    BalasPadam
  15. Sedap nih..saya suka jambu nih.Dulu kat kampung ada pokok dia. Daun dia pun saya makan..Heheh

    BalasPadam
  16. Sedap ni cicah dengan kuah rojak

    BalasPadam
  17. Glup telan air liur. Comelnya gugusan buahnya.

    BalasPadam
  18. sedapnya jambu ni . dah lama tak makan. dulu-dulu selalu makan jambu ni

    BalasPadam
  19. 1st time tgk buah jambu ni..wak

    BalasPadam
  20. Buah klasik ni Wak... selalu panjat pokok jambu bolni di kebun nenek!

    BalasPadam
  21. Aduyaii sedapnya makan dgn colek

    BalasPadam
  22. Lebat buahnya.. susah nak jumpa dah jambu ini..

    BalasPadam
  23. Sedapnya jambu bol. Kat kampung ada pokoknya. dah berbunga tapi hasilnya tak pernah merasa sebab pembesarannya terbantut dan ada burung burung suka makan.

    BalasPadam